کد خبر: ۱۵۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
سهام داران حقیقی بانک مهر اقتصاد با انتقاد از واگذاری نیمی از درصد سهام این بانک به شرکت در زمانی که خرید و فروش سهام بسته بود بیان داشتند: ایثارگران بعد از 10 سال که سهامدار بانک مهر اقتصاد بودند سهام‌شان به یک دهم قیمت‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ امروز ۶ بهمن ۱۳۹۹ بار دیگر برخی سهامداران معترض بانک مهر اقتصاد که به تازگی با بانک سپه ادغام شده‌ است به نرخ‌گذاری سهام بانک مهر اقتصاد و اجبار یک‌طرفه بازخرید سهام با نرخ ناعادلانه خواستار احقاق حقوق‌شان شدند.

در زیر به گفت‌وگو با برخی از سهامداران بانک مهر اقتصاد می پردازیم:

یکی از نمایندگان سهامداران  درباره اینکه چرا ارزش سهام بانک مهر اقتصاد به قیمت سال ۹۷ محاسبه گردید و در سال ۹۹ برگزار شد، اظهار داشت: اجباراً رقمی ناچیز به میزان ۱۷۰۰ تومان بابت هر سهم به حساب سهامدار واریز شد و جای هر گونه اعتراض را از سهامداران گرفتند. در واقع یکسری از سهام بانک مهر اقتصاد که نیروگاه کازرون، فولاد مبارکه، تراکتورسازی بوده به قیمت‌های بسیار پایین بوده و در واقع به نوعی نادیده گرفته شده است.

 

وی افزود: البته پرونده‌های بسیار زیادی در این موضوع در قوه قضاییه شعبه ۱۱ مجتمع شهید بهشتی تشکیل شده است که در آن سهامداران دادخواست ابطال مجمع را خواستار هستند. بر این اساس در اساسنامه بانک مهر اقتصاد  یک سهامدار حقیقی یا حقوقی بیشتر از ۱۰ درصد نمی‌تواند سهام یک مجموعه را داشته باشد.

 

این نماینده سهامدار بیان داشت: در مجمعی که به شکل صوری برگزار شد یک شرکت وابسته به بانک سپه ۵۴ درصد سهام این بانک را در مجمع به عنوان رأی نهایی جمع می‌کند که این کار کاملاً غیرقانونی است و باید یک دادخواست دیگری مبنی بر ارزش‌گذاری سهام بدهیم. بنابراین دژپسند در مورد این اقدام که چرا سهام سال ۹۷ را در سال ۹۹ به سهامدار داده است پاسخ قانع‌کننده‌ای نخواهند داشت.

 

وی عنوان کرد: سهام بانک مهر اقتصاد کاملاً در بورس بسته شده بود و سهامدار اجازه خرید و فروش سهامش را در سازمان بورس نداشت و منطقی نیست در این شرایط یک شرکت 54 درصد سهام یک مجموعه را بگیرد و در مجمع رأی نهایی را مطرح کند.

 

سهامدار متضرر دیگری بیان داشت: ایثارگران بعد از 10 سال که سهامدار بانک مهر اقتصاد بودند سهام‌شان به یک دهم قیمت‌گذاری شد که این واقعاً اجحاف در حق‌شان است.

 

در ادامه تعدادی از نمایندگان مجلس در بین تجمع‌کنندگان بانک مهر اقتصاد در جریان اعتراض سهامداران بانک‌های ادغامی مبنی بر قیمت‌گذاری ناعادلانه سهام بانک مهر اقتصاد حضور یافتند.

 

نمایندگان به بررسی موضوعات مطروحه از سوی تجمع‌کنندگان پرداختند و به نظر می‌رسد قرار است این موارد از سوی نمایندگان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار