کد خبر: ۱۵۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
برندگی خبرداد؛
مدیرعامل گروه دارویی برکت درباره تولید داروی پیشگیری از کرونا و مواد اولیه چند داروی دیگر توضیحاتی داد.

اکبر برندگی مدیرعامل گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه دارویی برکت، شرکت البرز دارو است که از تولیدکنندگان بزرگ دارویی کشور است.

او با بیان اینکه این شرکت موفق شد موضوع دارویی ایورمکتین را با دانشگاه علوم پزشکی قزوین به طور مشترک جلو ببرند، گفت: تأثیر این دارو برای پیشگیری و درمان کرونا به اثبات رسیده است.

مدیرعامل گروه دارویی برکت افزود: این دارو بعد از آزمایشات بالینی در حال حاضر مجوز ورود به بازار را دریافت کرده و در حال تولید شدن است.

برندگی افزود: گروه دارویی برکت سه ماده اولیه دارویی را به تازگی به بازار وارد کرده است که شامل ماده اولیه داروی قلبی، داروی ضد تهوع و استفراغ و داروی پرگابالین (ضد صرع) است.

او با بیان اینکه حجم تولید داروی قلبی بالای دو تن است، گفت: داروی ضد تهوع و استفراغ هم بیش از دو تن تولید دارد و داروی پرگابالین (ضد صرع) به دلیل مصرف بالا ظرفیت بالای ۱۲ تن تولید را دارد که آماده ورود به بازار هستند.

مدیرعامل گروه دارویی برکت ادامه داد: درحال حاضر تولید این مواد اولیه بالای دو و نیم میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد.

برندگی ادامه داد: قیمت این دارو‌ها در مقایسه با داروی خارجی برای مصرف کننده قیمت کمتری دارد.

او درباره کیفیت دارو‌ها و مواد اولیه تولید شده گفت: استاندارد‌های تولید دارو استاندارد‌های مشخصی است چرا که ما در زمان تولید با مرجع های آمریکایی و انگلیسی مقایسه می‌کنیم همچنین معیار‌های مقایسه داخلی نیستند و فرآورده دارویی با معیار‌های اروپایی و آمریکایی مقایسه می‌شوند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار