کد خبر: ۱۵۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۴
اعضای شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی با فرماندار کهگیلویه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، اعضای شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی امروز با حضور در فرمانداری کهگیلویه با فرماندار جدید کهگیلویه دیدار کردند.

در این دیدار ضمن خیرمقدم به فرماندار جدید کهگیلویه به مشکلات چاروسا پرداختند.

علی فروغی رئیس شورای شهر قلعه رئیسی در این نشست ضمن خیرمقدم به فرماندار جدید خواستار توجه به مشکلات چاروسا شد و اظهار داشت: بخش چاروسا به مرکزیت قلعه رئیسی در کنار ظرفیت ها و مشکلاتی دارد که امیدواریم پیگیری شود.

وی به موضوع شهرستانی اشاره و بیان کرد: شهرستان شدن یکی از حقوق عامه مردم قلعه رئیسی و بخش چاروساست که امیدواریم پیگیری و از این حق دفاع شود.

آبرود شهردار قلعه رئیسی هم در این نشست ضمن خیرمقدم به فرماندار کهگیلویه به مشکلات شهرداری قلعه رئیسی اشاره و یادآور شد: موضوع گازرسانی ضمن خوشحالی و ویژگی های که داشته اما مشکلاتی برای شهرداری به خصوص در زمینه حفاری های داشته که باید شرکت گاز کمک خوبی می کرد تا موضوع آسفالت سطح شهر را تکمیل می کردیم، همچنین ساختمان شهرداری که سالها نیمه کاره رها شد و کارکنان شهرداری که تعداد آنها به 25 نیرو می رسد در یک ساختمان چند اتاقه کار می کنند و ساختمان نیمه کاره که قریب به 1200 متر مربع است که تقریبا 50 درصد پیشرفت داشته و با قول های که استاندار محترم دادند امیدواریم اعتباری اختصاص دهد تا بتوان این مشکل برطرف شود. 

وی راه اندازی بنیاد علوی را یک امر مهم در چاروسا دانست و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این بنیاد می توان بسیاری از مشکلات روستایی و سطح شهر را پیگیری و برطرف نمود.

سیدحسن آرمند شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست با بیان اینکه از زحمات موفق اتابک فرماندار سابق که با عملکردی درخشان از شهرستان رفته آرزوی توفیق برای فرماندار جدید کرد و عنوان کرد: یکی از عواملی که سبب موفقیت اتابک و امثال فرماندارانی که در گذشته برای کهگیلویه آمدند وقتی به عملکرد همه آنها نگاه می کنیم متوجه می شویم که هر فرمانداری که کمتر جناحی و بیشتر عملی بود عملکرد موفق تری داشت.

آرمند اتابک را یک فرماندار ریزبین در مشکلات دانست و با بیان اینکه شبانه روز پیگیر مشکلات مردم بود و ارتباط تنگاتنگی با همه اقشار داشت در ادامه وضعیت اینترنت و خطوط تلفن در قلعه رئیسی و بخش چاروسا را نگران کننده دانست و گفت: وضعیت اینترنت و خطوط تلفن در منطقه چاروسا بسیار ضعیف و نگران کننده است به نحویی که برای ارتباط باید حتما به پشت بام خانه ها رفت.

 

شیروان کریمی عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست با بیان اینکه دردمندانه به مشکلات کهگیلویه و چاروسا نگاه کنید ادامه داد: دو آرزو در چند سال اخیر برای مردم چاروسا به یادگار مانده است که یکی موضوع جاده برفکوه برای افراد مسن و ریش سفید و ورزشگاه قلعه رئیسی برای جوانان که اگر در چاروسا هیچ کاری انجام ندهید و فقط همین ورزشگاه به سرانجام برسانید موفق خواهید بود.

وی همچنین به ساختمان شهرداری اشاره و خواستار توجه ویژه به این پروژه شد.

زینب مهرجو عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست ضمن تبریک به فرماندار کهگیلویه خوستار توجه به حقوق بانوان چاروسایی شد و بیان کرد: آنچنان که مشاهده می کنیم متوجه می شویم که آنچه حق بانوان چاروسایی بود نرسیدند و در زمینه امکانات مختلف ورزشی، آموزشی و خدماتی باید بیشتر توجه کرد.

وی خواستار توجه ویژه فرماندار جدید کهگیلویه به حق بانوان شد.

دارا کریمی راد فرماندار جدید کهگیلویه هم در این نشست با بیان اینکه تمام تلاش در ماه های پایانی دولت برای شهرستان کهگیلویه انجام خواهم داد و منطقه چاروسا را به صورت کامل شناخت دارم که ابتدایترین سال آغاز بکارم در منطقه چاروسا تدریس می کردم و در ادامه بیان کرد: در تمامی سالهای خدمتم مدیون هیچ شخصی نیستم، جریان سیاسی دارم اما مدیون شخص نیستم چرا که این پست ها به هیچ کس وفا نکرد و مطمئنا به ما هم وفا نخواهد کرد و جریان خود به مردم وابسته می دهم و تا روزی که دولت کار کند در مسئولیتم و تمام کند دولت خداحافظی می کنم.

فرماندار کهگیلویه یادآور شد: به 5 الی 6 ماه پایانی دولت به یک فرصت 5ساله نگاه می کنم و در این مدت سه موضوع کرونا، تسهیلات اشتغال زایی و انتخابات را پیگیری می کنم، و وقتی نگاه می کنم شهرستان کهگیلویه ضعیف ترین شهرستان در زمینه جذب اعتبارات اشتغال زایی هستیم و در جذب اشتغال زایی از اعتبار 400 میلیارد که به استان اختصاص دادند ما ضعیف ترین شرستان بودیم.

وی درآمد پایدار را حق شهرداری ها دانست و گفت: متاسفانه موضوعی باب شد تا شهرداری ها بمانند تا دولت کمک کند در صورتی که شهرداری ها باید درآمدزا باشند و خود بتواند اعتبار درآمدزایی کند و حتی به دولت کمک کند و شهرداری ها همانند قلعه رئیسی از ظرفیت کردوغ و دیگر مناطق گردشگری استفاده کند و حتی همین پیشنهاد هم به شهرداری دهدشت دادیم.

کریمی راد با بیان اینکه فرمانداری که اعلام کند فراجناحی هستم کذب است چرا که اصل موضوع فرمانداری سیاسی است و هویت ما در سیاسیت باید مشخص باشد و ادامه داد: در اجرای کار مردم سیاسیت را کنار می گذرم و نگاهی عمل گرا خواهم داشت و اگر نگاه ناعادلانه به شهرستان و یک منطقه داشته باشم خیانت است.

کریمی راد به موضع بنیاد علوی در استان اشاره و بیان کرد: در سال های گذشته برای اولین بار موضوع بنیاد علوی در لنده، چاروسا و دیشموک را اعلام کردیم اما متاسفانه خوب پیگیری نکردند و این پیگیری از سوی بخشداری و فرماندار پیگیری میشد که این کار صورت نگرفت و همین باعث شد تا واقعا نگران شوم و مطمئنا موضوع بنیاد علوی در چاروسا را پیگیری خواهم کرد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه حذفش شدن چاروسا را به استاندار و نماینده مردم اطلاع رسانی کردم و دیشموک اضافه شد اما متاسفانه چاروسا اضافه نکردند تصریح کرد: هیچ وقت پیگیری موضوع بنیاد علوی را رسانه ای نکردم و متاسفانه موضوع را خوب پیگیری نکردند و امروز موضوعی که نگران کننده است برنامه توسعه یافتگی است که ندارید.

کریمی راد با بیان اینکه باید به نماینده دولت در شهرستان و بخش توجه و جلسات با هماهنگی آن برگزار شود و نباید شان دولت پایین بیاید، ادامه داد: وقتی دعوت بعضی مدیران کل در چاروسا را بدون دعوت بخشدار شنیدم نگران شدم و نباید چنین اتفاقی رخ دهد و اگر شاهد باشم وضعیت کرونایی و توجه بخشدار بخش به موضوعات مختلف باید با حساس تر بیشتر انجام بگیرد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان در کشور برای حل مشکلات چاروسا شد و تاکید کرد: در کارهای جزئی دخالت نمی کنم چرا که کار بخشدار است اما برای راه اندازی بنیاد علوی در چاروسا با تمام توان تلاش خواهم کرد تا در چاروسا افتتاح شود.

انتهای پیام/82021

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار