کد خبر: ۱۵۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
راس ساعت 12:35 ظهر امروز دوشنبه هفتم بهمن ماه، مانور زلزله فرضی به بزرگی 5.7 ریشتر در شهرستان قروه اعلام شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، راس ساعت 12:35 ظهر امروز دوشنبه هفتم بهمن ماه، مانور زلزله فرضی به بزرگی 5.7 ریشتر در شهرستان قروه اعلام شد، این مانور جهت سنجش و تست میزان آمادگی نیروهای امدادی در جمعیت هلال احمر استان در هنگام وقوع زلزله یا حوادث فرضی دیگر برگزار و عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در حاشیه برگزاری این مانور گفت: این مانور با هدف ارتقا سطح آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان قروه برگزار شد.

محمد فلاحی اظهار کرد: با برگزاری این مانور بدون اطلاع قبلی و با اعلام زلزله 5.7 ریشتری به دستگاه های عضو ستاد, میزان آمادگی آنها در حضوری حداقلی در محل حادثه مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و به مهار و کنترل حادثه فرضی پرداخته شد.

وی افزود: تیم‌ها و اکیپ‌های امدادی از جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی، حفاظت محیط زیست، شرکت گاز، توزیع برق، آبفار، منابع طبیعی و سازمان اتش نشانی به عنوان دستگاه های حاضر در این مانور حضوری فعال داشته و وظایف خود را به نحو شایسته به انجام رساندند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان ادامه داد: کردستان در زمینه رعایت حداقل زمان ممکن در حضور محل حادثه در جمع استان‌های برتر کشور قرار دارد و همواره در زمان بروز حوادث غیرمترقبه تیم‌های امدادی ستاد مدیریت بحران استان حضور فعالانه و فوری در محل وقوع حادثه داشته‌اند.

فلاحی یادآور شد: در طول سال و طبق برنامه‌های اجرایی ستاد مدیریت بحران استان و با مشارکت کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان کردستان مانورهای آمادگی امداد و نجات برگزار و میزان آمادگی اعضا مورد ارزیابی و بابررسی نقاط ضعف و قوت نسبت به رفع موانع و نارسایی‌ها موجود اقدام می‌شود.

لزوم نهادینه‌کردن فرهنگ مقابله با بلایای طبیعی

فرماندار شهرستان قروه نیز در خصوص برگزاری این مانور گفت: برای کاهش میزان خسارت در زمان بروز حوادث غیر مترقبه نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در جامعه ضروری است.

حسین الماسی اظهار کرد: مردم، مسئولین و متخصص‌ها سه رکن اصلی در زمینه مقابله با حوادث غیر مترقبه در جامعه هستند که باید تلاش شود با ایجاد حساسیت، نظارت و دقت کافی، آثار و خسارات ناشی از وقوع این حوادث را به حداقل برسانیم.

وی برگزاری مانورهای آمادگی و افزایش سطح آموزش‌های همگانی را ضروری دانست و افزود: در سالیان اخیر با توجه به وقوع زلزله‌های متعدد لازم است روند برگزاری چنین مانورهایی به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا بتوان در زمان وقوع حوادث واقعی به بهترین شکل ممکن عمل کرد.

سنجش و افزایش آمادگی نیروهای عملیاتی هدف مانور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در جریان برگزاری این مانور با اشاره به خطر وقوع زلزله در استان کردستان و ضرورت آمادگی امدادگران برای پاسخگویی به زلزله بیان کرد: مانور امروز فرصتی بود تا آمادگی استان‌ کردستان و شهرستان ها مشخص شود.

پیام جلالی ادامه داد: سنجش و افزایش آمادگی نیروهای عملیاتی مختلف در امدادرسانی موضوعی است که باید همواره مدنظر قرار بگیرد و این مهم در برگزاری مانور بیشتر مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم با سناریوی کارشناسی مانورها از اعلام آماده باش خارج و زنگ عملیات در ساعت صفر نواخته شود تا شهرستان‌های معین به صورت عملیاتی میزان توان و آمادگی خود را محک بزنند.

انتهای پیام/2330/75

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار