کد خبر: ۱۵۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
گروه استان‌ها ــ جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا در پاسخ به علت شلوغی‌ خیابان‌های شهر شیراز گفت: برخی فکر می‌کنند محدودیت‌های شبانه برداشته شده و به همین دلیل خیابان‌های شیراز شلوغ شده اما ممنوعیت ادامه دارد و جریمه‌ها اعمال می‌‌شود.

عبدالرضا قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، درباره آخرین وضعیت ترددها و اعمال محدودیت‌ها اظهار داشت: در شهرهای زرد و آبی ممنوعیت تردد شبانه همچنان برقرار است و در شیراز و تمامی شهرستان‌های استان فارس اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت ورود و خروج به شهرها که درباره وضعیت قرمز و نارنجی مشخص شد برای شهرهای زرد و آبی اعمال نمی‌شود، گفت: این موضوع تا پایان سال اعمال می‌شود و برای سال جدید نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی نداریم و در شهرهای زرد و آبی هم فقط ترددهای شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح با جریمه 200 هزارتومانی برقرار است اما اگر از شهرهای قرمز و نارنجی سایر استان‌ها وارد شهرهای زرد و آبی فارس شوند یا از زرد و آبی استان فارس وارد قرمز و نارنجی سایر استان‌ها شوند مشمول جریمه 500 هزار تا یک میلیون تومانی می‌شود.

قاسم‌پور با بیان اینکه اگر ممنوعیت شبانه برداشته شود برای جلوگیری از تشدید بیماری باید آموزش و اطلاع‌رسانی از طرف رسانه‌ها انجام شود، بیان کرد: هر چند مردم استان فارس معمولا رعایت می‌کنند البته عده کمی هم به توصیه‌ها توجه نمی‌کردند و نمی‌کنند.

وی در پاسخ به علت شلوغی‌ خیابان‌های شهر شیراز عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند محدودیت‌های شبانه برداشته شده و به همین دلیل خیابان‌های شیراز شلوغ شده اما ممنوعیت ادامه دارد و جریمه‌ها هم اعمال می‌شود هم با حضور فیزیکی ماموران نیروی انتظامی و هم دوربین‌ها ترددهای خارج از محدوده ثبت و ضبط می‌شود.

جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: در همین شرایط نیز با بیماریابی، انجام تست‌ها و محدودسازی و ردیابی افراد کرونا مثبت، بیماران کرنایی اجازه ورود به اجتماعات و  ادارات را ندارند.

قاسم‌پور درباره فعالیت اتوبوس‌های درون شهری نیز گفت: اتوبوس‌های درون شهری همان ساعتی که پیش‌بینی شده به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما اگر وضعیت شیراز و استان بدتر شد ما مجبور می‌شویم اتوبوس و مترو را تعطیل کنیم هر چند مردم با مشکل جدی مواجه می‌شوند اما برای حفظ سلامتی مجبور به تعطیلی هستیم. 

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: انتظار داریم همکاری‌ها تداوم داشته باشد تا هم سلامتی مردم حفظ شود و هم ضرری به مردم و اصناف نرسد.

انتهای پیام/424/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار