کد خبر: ۱۵۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
جامعه قرآنی کشور در آستانه دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس جامعه قرآنی کشور در آستانه دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

این مراسم ساعاتی پیش باحضور جمع محدودی از فعالان قرآنی کشور برگزار و در آن اهالی قرآن ضمن اهدای دسته گل و قرائت فاتحه با خواندن میثاق‌نامه با آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان کردند.

این برنامه همه ساله با شکوه و حضور حداکثری چهره‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود اما امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود و با رعایت دستور‌العمل‌ها برگزار شد.

متن میثاق‌نامه اهالی قرآن به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران

دهه فجر انقلاب اسلامی، سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی ایران و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم انسان‌ساز قرآن کریم و سیره نبوی است که توانست حکومتی الهی را در این مرز و بوم الهی و آسمانی، که هر روز درخت اعتبار و شکوهش پربارتر و تنومندتر می‌شود، تثبیت کند.

«بهمن»، ماه دلدادگان عاشقی است که با عشق به روح‌الله (ره) خود را به خط خون و آتش زدند و گل تکبیر و شهادت را در جای جای این مرز و بوم شکوفاندند. دهـه فجــر کلید گشاینده درهای پیروزی به روی این ملت عظیم بود کـه «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» را به ارمغان آورد. پیروزی انقلاب اسلامی، فجری بود که دامن افق‌ها را روشن ساخت و پرده‌های ظلمت شرق و غرب را از هم درید و ایران را نور باران کرد. دهه فجر، مطلع غزل زیبای پیروزی و قصیده بلیغ و دهه فجر، سرآغاز طلوع رسای اسلام بود و چه زیبا مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند که اسلام، خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین‌کننده و بی‌مانند به شمار می‌رود.

اینک در طلیعه چهل‌ودومین بهار آزادی، جامعه قرآنی کشور بار دیگر با حضور آگاهانه و منسجم خود، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و بیعت مجدد با رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) اعلام می‌دارد: پیروزی کم‌نظیر انقلاب در قرن معاصر که با رهبری داهیانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با اتکای به نیروی لایزال الهی و با حمایت همه‌جانبه اقشار مختلف مردم به وقوع پیوست و ادامه دارد، درسی بود برای همه تاریخ که خلوص، همدلی، هم‌زبانی و یک‌رنگی می‌تواند باعث سرزندگی، حیات جمعی و همگرایی اجتماعی شود و شعله امید را در دل همه ستمدیدگان و مظلومان روشن نماید. این همگرایی بدون شک در صورت قدرشناسی مردم و به ویژه مسئولان، سرمایه‌ای مولد و کاربردی برای ساختن جامعه‌ای مقاوم و مقتدر در همه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

در حال حاضر دنیای استکبار سعی دارد با ترفندهای شیطانی ملت ایران را مأیوس و ناامید نماید، غافل از آنکه مردم شریف و همیشه در صحنه، در سایه ولایت ولی امر مسلمین جهان، توفنده و مقاوم و با پاسداری از دستاوردهای گرانسنگ انقلاب و آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و حفظ اقتدار نظام مقدس اسلامی، تمامی نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب می‌نمایند.

هر چند انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به این پیروزی، آزمایش‌های سخت و مراحل دشواری را گذرانده است، که نمونه بارز آن ترور ناجوانمردانه و ددمنشانه سرداران سرافراز سپاه اسلام، دانشمندان و چهره‌های تأثیرگذار ایران اسلامی است، اما حفظ و استمرار آن به مراتب مهم‌تر بوده و نیاز به شناخت، هوشیاری و همت بیشتری دارد، همان‌طوری که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد حفظ این انقلاب به صورت مکرر در وصیت‌نامه سیاسی، الهی و سخنرانی‌هایشان تأکید فراوان داشتند و فرمودند: «به ملت غیور ایران اسلامی توصیه می‌کنم نعمتی که با جهاد عظیم  خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آورید، همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید.»

بی‌گمان حضور همه‌جانبه مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نقش اساسی و مهمی داشته و دارد. چنانچه اگر این حمایت‌های مستمر در حوادث پس از انقلاب صورت نمی‌گرفت، شاید نظام اسلامی در این جایگاه عزتمند قرار نداشت. این امر لزوم خدمت‌رسانی بیشتر و مؤثرتر به مردمی که در واقع حامیان اصلی انقلاب هستند، بیش از پیش آشکار می‌سازد.

ضرورت حرکت و اتحاد و انسجام همه مسئولان و مدیران کشور در خط فکری امام و رهبری و لزوم توجه بیشتر همه دستگاه‌ها، ادارات و نهادها به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب از جمله مسائل مهمی است که متضمن حرکت رو به جلو و شتاب چشمگیر جریان انقلاب اسلامی خواهد بود.

در پایان جامعه قرآنی کشور ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و با آرزوی پیروزی سایر ملل مظلوم و مستضعف در قیام‌های اسلامی و همچنین علو درجات برای معمار کبیر انقلاب و شهدای گلگون کفن ایران اسلامی، به ویژه سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره آیت‌الله مصباح یزدی (ره) اعلام می‌دارد، مانند همیشه، دوشادوش ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان خواهد بود و از هیچ کوششی در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فروگذار نخواهد کرد.

والسلام علی من التبع الهدی

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار