کد خبر: ۱۵۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
محققان دریافتند، صرف زمان زیاد در آفتاب پس از یائسگی می‌تواند سطح استروژن زنان را کاهش داده و خطر پوکی استخوان و آلزایمر را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، مطالعه نشان می‌دهد، صرف زمان زیاد در آفتاب پس از یائسگی می‌تواند سطح استروژن زنان را کاهش داده و خطر پوکی استخوان و آلزایمر را افزایش دهد.

این مطالعه شامل 580 زن یائسه از سراسر اروپای غربی است؛ در شرکت کنندگانی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار داشتند، میزان استروژن کمتری وجود داشت.

تحقیقات قبلی نشان داده میزان پایین استروژن خطر ابتلا به پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های تخریب عصبی مانند آلزایمر را افزایش می‌دهد.

این مطالعه جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه برگن نروژ صورت گرفته، در مورد خطرات خاص اشعه ماورا بنفش در زنان پس از یائسگی هشدار داده است؛ محققان می‌گویند گذراندن زمان زیاد در معرض نور خورشید می‌تواند بر میزان استروژن زنان بعد از یائسگی تأثیر بگذارد و منجر به طیف وسیعی از مسائل بهداشتی شود.

براساس تحقیقات قبلی، این موارد می‌توانند شامل پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های نورودژنراتیو مانند بیماری آلزایمر باشند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار