کد خبر: ۱۵۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نطنز ضمن اشاره به افزایش نگران‌کننده آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر یک نوزاد هشت ماهه نیز درگیر کرونا شده است .

به گزارش برنا؛ حامد باقری، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز گفت: افزایش موارد مثبت کرونایی‌ها در شهرستان نطنز زنگ خطری برای همه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در روزهای اخیر نوزاد هشت ماهه نیز درگیر کرونا شده است، افزود: اگر رعایت پروتکل‌ها در جامعه کم‌رنگ شود، موج چهارم در راه است و از این بابت نگران هستیم چون 14 درصد افراد جمعیت شهرستان نطنز را افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای تشکیل می‌دهند.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز ضمن اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ابراز داشت: افزایش آمار مبتلایان کرونا در شهرستان  نطنز طی یک هفته گذشته ملموس بوده و این موضوع یک زنگ خطر است.

علی شریفی نیز در نطنز اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان نطنز از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد  قرار دارد اما این دلیل بر عادی‌انگاری نیست چرا که وضعیت کنونی مرهون همکاری و مشارکت مردم و تلاش مسئولان است و در صورت بی توجهی آمار مبتلایان افزایش یافته و وضعیت به حالت قبل باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب وخیم‌تر شدن شرایط می‌شود، افزود: با نگاهی به آمار مشخص می‌شود وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان نطنز شکننده است و هر لحظه امکان افزایش مبتلایان و تغییر وضعیت زرد به نارنجی وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز با بیان اینک پیک زمستانه با عادی‌انگاری شهروندان دور از انتظار نیست، بیان کرد: اگر چه تعداد بیماران بستری و مرگ و میر نسبت به گذشته کاهش یافته اما آمارها نشان می‌دهد در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری کرونا اوج می‌گیرد.

متاسفانه طی دو الی سه هفته اخیر علی رغم تأکید و توصیه مسئولان به مردم مبنی بر پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها شاهد حضور گسترده خانواده‌ها در آرامستان‌ها، تجمعات و دورهمی‌های خانگی و دائر بودن مدارس در شهرستان نطنز به ویژه بادرود هستیم که ادامه این وضعیت و عادی‌انگاری قطعاً سبب شیوع کرونا و افزایش مبتلایان و مرگ و میر می‌شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار