کد خبر: ۱۵۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
چهل‌سالگی سرو/
«مصطفی معصومی اردکانی» ۵ بهمن ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی و متدین در شهرستان اردکان به دنیا آمد. سرانجام پس از حضور ۱۰ ماهه در کردستان در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۶۴ در منطقه کلاشین اشنویه در نبرد با ضد انقلاب به شهادت رسید که پس از انتقال پیکر پاک و مطهرش به زادگاهش با تشییع با شکوه توسط مردم متدین در گلزار شهدای اردکان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «مصطفی معصومی اردکانی» ۵ بهمن ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی و متدین در شهرستان اردکان به دنیا آمد. پدرش جواد خواربار فروش بود. دوران طفولیت و کودکی را با تربیت صحیح والدین خود گذرانید و در سن ۷ سالگی برای شروع تحصیلات قدم به دبستان نهاد و این مقطع را با موفقیت به پایان رسانید و سپس دوره راهنمایی را با کسب نمرات خوب گذرانید، ولی به دلیل مشکلات خاص از ادامه تحصیل منصرف شده و به کار و فعالیت پرداخت و پس از مدتی تلاش در شغل کاشیکاری ماهر شد.

شهید معصومی از روحیه خوب و برخوردی مناسب و اخلاق نیکو برخوردار بود. هیچگاه کسی را ناراحت نمی‌کرد و با همه به ملاطفت و مهربانی برخورد می‌کرد. به پدر و مادرش احترام گذارده و در تمام امور به آن‌ها کمک می‌کرد در مجالس و محافل مذهبی و دینی و نماز جماعت شرکت می‌کرد.

در کار‌ها از جدیت و پشتکار برخوردار بوده و امور محوله را به نحو احسن انجام می‌داد در سال پیروزی انقلاب اسلامی که در سنین نوجوانی به سر می‌برد در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت می‌نمود و پس از پیروزی انقلاب برای پیشبرد اهداف آن و حفظ دستاورد‌های انقلاب سر از پا نمی‌شناخت.

در دوران دفاع مقدس که همزمان با اعزام وی به خدمت مقدس سربازی بود در ارتش جمهوری اسلامی ایران دوران آموزش را گذرانید و در گردان ۱۲۰ از تیپ ۲ لشکر ۲۸ کردستان مشغول حفظ و حراست از مزر‌های کشور شد. سرانجام پس از حضور ۱۰ ماهه در کردستان در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۶۴ در منطقه کلاشین اشنویه در نبرد با ضد انقلاب به شهادت رسید که پس از انتقال پیکر پاک و مطهرش به زادگاهش با تشییع با شکوه توسط مردم متدین در گلزار شهدای اردکان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار