کد خبر: ۱۵۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
دژپسند گفت: دولت هیچ وقت پشت بازار سرمایه را خالی نمی‌کند برای همین موضوع در صدد حمایت از حقوقی‌ها و حفظ سرمایه حقیقی‌ها درآمد.

دولت هیچ وقت پشت بورس را خالی نمی‌کند

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه تودیع و معارفه روسای بورس در رابطه با اینکه آیا مداخله ای از جانب شما و دولت در بورس صورت گرفته یا خیر؟ اظهار کرد: ما یک نهادی داریم که اسمش را بازار سرمایه گذاشته ایم این نهاد سیاست گذار عالی بازار است، وزیر اقتصاد نیز رئیس آن است و طبیعتا متناسب با سیاست هایی که در آن اتخاذ شده عمل خواهد کرد.
او بیان کرد: یکی از سیاست هایی که در رابطه با بالا بردن سطح نقد شوندگی اتخاذ کرده ایم هر عاملی هم که بخواهد آن را بالا ببرد ما آن را عملی خواهیم کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: ما وقتی نرخ مالیات، کارمزد سازمان و کارگزاری داریم لازم نیست که دامان نوسان را زیاد کنیم. زیاد مداخله ای  انجام نمی دهیم مداخله بدین معناست که مسیری که بازار سرمایه را در پیش گرفته را سبب انحرافش شویم.

وزیر امور و اقتصاد تصریح کرد: طبیعی است که در شرایط کنونی بیان کنند که بازار سرمایه نسبت به بازار های موازی مرجع است؛ به علت آنکه بورس سبب افزایش سرمایه، تامین نیاز بنگاه های اقتصادی می شود که این امر بر ارتقاء ظرفیت های شغلی نیز تاثیر می گذارد.

دژپسند گفت : دولت هیچ وقت پشت بازار سرمایه را خالی نمی کند چرا این صحبت را می کنم به علت آنکه وقتی ما دیدیم شاخص نزولی هست آمدیم مصوبه ای را تصویب کردیم که از ورود بنگاه ها و حقوقی ها برای خرید سهام حمایت می کند تا اشخاص حقیقی خرد بیش از این آسیب نبینند. دولت از بازار سرمایه حمایت می کند اما تضمین نمی کند، که در همین خصوص می توان به اوراق تبعی اشاره کرد.

برچسب ها: بورس ، مالیات ، دژپسند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار