کد خبر: ۱۵۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
امروزه به دلیل استفاده زیاد از شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی و ساخت انواع محصولات شیشه ای، کارخانجات زیادی به تولید انواع شیشه پرداخته اند.

انواع شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی و ساخت محصولات شیشه ای

شیشه یک متریال پرکاربرد است که به دلیل زیبایی و جذابیت بالایی که دارد در ساخت انواع محصولات شیشه ای مانند، پارتیشن شیشه ای، نمای اسپایدر، حمام مستر، حمام شیشه ای، ساخت درب و پنجره، ظروف شیشه ای و... استفاده می شود. امروزه به دلیل استفاده زیاد از شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی و ساخت انواع محصولات شیشه ای، کارخانجات زیادی به تولید انواع شیشه پرداخته اند. تنوع زیاد شیشه باعث شده است که امروزه برای ساخت محصولات و دیزاین و دکوراسیون داخلی و خارجی محیط اطراف شیشه ها استفاده کنند. شیشه ها با ورود نور به داخل محیط و روشن کردن فضا باعث ایجاد محیط لوکس و جذاب در محیط می شوند که علاوه بر زیبایی از مزایای زیادی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی انواع شیشه و کاربرد آن ها در ساخت محصولات شیشه ای و دیزاین محیط می پردازیم.

 

شیشه سکوریت و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی و ساخت محصولات شیشه ای

شیشه ها در نوع شفاف و مات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه های شفاف و نشکن است که با استفاده از تجهیزات و ماشین های پیشرفته، از روی هم قرار گرفتن چند لایه شیشه معمولی ساخته می شوند. در کارخانجات شیشه سازی برای افزایش مقاومت شیشه سکوریت، شیشه ها درون کوره های داغ قرار می دهند و آب آن را از طریق فشار زیاد خارج می کنند تا خشک شوند. شیشه سکوریت از ضخامت بالایی برخوردار است و در ضخامت های بین 4 تا 20 میلی متر ساخته می شود. این شیشه ها به دلیل استحکام بالایی که دارند در ساخت انواع کابین دوش شیشه ای، حمام شیشه ای، بالکن شیشه ای، درب شیشه ای اتوماتیک، پارتیشن شیشه ای و... استفاده می شوند. شیشه های سکوریتی در صورت شکست به صورت ذرای ریز و صیغل داده شده فرو می ریززند که این ویژگی باعث شده است که در صورت شکست موجب آسیب دین کسی نشوند. شیشه های سکوریتی بسیار پر کاربرد هستند و از آن ها برای ساخت شیشه های دیگر نیز استفاده می شود.

انواع شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی و ساخت محصولات شیشه ای

ساخت پارتیشن شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از انواع شیشه

پارتیشن ها محصولاتی هستند که در تقسیم کردن فضا و ایجاد بخش های کوچک تر و همچنین ایجا فضای خصوصی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن ها بسیار پرکاربرد هستند و در ساختمان های اداری برای تقسیم کردن اتاق کارمندان و محیط های مسکونی برای جدا کرئن اتاق خواب، حمام، هال، پذیرایی و بخش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. برای ساخت پارتیشن ها از متریال های متفاومتی مانند آلومینیوم، چوب، شیشه، ام دی اف، استیل و... استفاده می کنند که امروزه به دلیل جذابیت بالای شیشه، از شیشه برای ساخت انواع پارتیشن استفاده می کنند. شیشه ها با ورود نور به داخل محیط باعث روشن شدن فضا و زیبایی محیط نیز می شوند. معمولا برای ساخت پارتیشن شیشه ای از شیشه هایی با ضخامت و استحکام بالا استفاده می کنند تا در برابر ضربه و فشار نیز مقاوم باشند. این شیشه ها علاوه بر مقاومت بالا به دلیل ضخامتی که دارند با عنوان یک عایق صوتی و حرارتی عمل می کنند و مانع از شلوغ شدن محیط و سرد شدن فضا در فصل زمستان نیز می شوند. برای ساخت پارتیشن شیشه ای از شیشه هایی با استحکام بالا مانند شیشه سکوریت و شیشه لمینت استفاده می کنند که اگر در هنگام ساخت آن ها از فریم های آلومینیومی و استیل استفاده شود، نسبت به پارتیشن های معمولی در برابر ضربه و زلزله چندین برابر مقاوم تر هستند.

 

شیشه لمینت و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی و ساخت محصولات شیشه ای

شیشه لمینت یکی از انواع شیشه های ایمنی است که از ضخامت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. شیشه های لمینت از استحکام بالایی برخوردار هستند و از آن ها به عنوان شیشه های نشکن نیز یاد می کنند. به طور کلی شیشه لمینت از سه بخش تشکیل می شوند که عبارت است از دو لایه شیشه سکوریت با ضخامت های مختلف و یک لایه ورق pvb در بین دو لایه شیشه سکوریت که مانع از فرو ریختن شیشه های سکوریتی در هنگام شکست نیز می شود. شیشه  لمینت در صورت شکست به دلیل وجود لایه pvb و استحکام بالای شیشه سکوریتی فرو نمی ریزد و حالت اولیه خود را نیز حفظ می کند. به همین دلیل از این شیشه به عنوان شیشه ایمنی یا نشکن نیز یاد می کنن. از شیشه لمینت به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد در صنایع ماشین سازی برای شیشه ماشین نیز استفاده می کنند. همجنین این شیشه ها در ساخت انواع پارتیشن شیشه ای، نمای اسپاریدر، سقف شیشه ای، حمام ششه ای، راه پله و راه رو های شیشه ای بسیار پر کاربرد هستند. شیشه های لمینت به دلیل ساختاری و ویژگی هایی که دارند نسبت به انواع دیگر شیشه ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند و معموا در پروژه هایی که مقاومت شیشه ها از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده می شوند.

انواع شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی و ساخت محصولات شیشه ای

شیشه سندبلاست و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی و ساخت محصولات شیشه ای

شیشه سندبلاست یکی از انواع شیشه های مات است که در طرح ها و ضخامت های مختلف ساخته می شوند. برای ساخت شیشه سندبلاست شده از شیشه های سکوریتی با ضخامت های متنوع استفاده می شود. برای ساخت شیشه سندبلاست شده از خاک، شن و ماسه برای نادید کردن شیه سکوریت استفاده می کنند، به این صورت که شن و ماسه با فشار زیاد به سمت شیشه سکوریت پرتاب می شوند و شیشه های مات و نا دیدی را به وجود می آورند. شیشه های سندبلاست شده از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و در ساخت انواع محصولات شیشه مانند حمام شیشه ای، کابین دوش شیشه ای، بالکن شیشه ای نا دید و ایجاد پارتیشن شیشه ای برای ساخت فضای خصوصی نیز استفاده می شوند. شیشه ساتینا نیز مانند شیشه سندبلاست شده یک نوع شیشع مات است که در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. از شیشه های سندبلاست شده برا ایجاد طرح یا طراحی برند و لوگو روی درب بیمارستان ها و ادارات استفاده می کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار