کد خبر: ۱۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
سرپرست فرمانداری خمام گفت: فعالیت‌های کانون مهم است و برای افتتاح مرکز فرهنگی هنری این مجموعه در شهرستان تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مباحث فرهنگی و ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان خمام، موضوع محوری نشست مدیر کل کانون استان گیلان با سرپرست  فرمانداری این شهرستان بود.

عبدالوحید احمدی، فرماندار شهرستان تازه تاسیس خمام طی این دیدار که با هدف هم‌افزایی در خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مخاطبان صورت‌گرفت، از اهمیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها سخن‌گفت و پیوست‌های فرهنگی را لازمه‌ی تمامی حرکت‌های بنیادین و زیر‌بنایی توصیف‌کرد.

نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان خمام هم‌چنین، تلاش‌ و پیگیری‌های مدیر‌کل و مسوولان کانون را سازنده و امیدوار‌کننده توصیف‌کرد و با اشاره به مرکز درحال ساخت این مجموعه در شهرستان‌گفت: گشایش این مجموعه از اولویت‌هاست و برای تحقق این مهم تلاش‌خواهیم‌کرد.

احمدی در همین ارتباط اضافه‌کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار‌گرفتن در حد فاصل شهرستان‌های رشت و بندرانزلی، بیان‌گر نیاز روز‌افزون شهرستان خمام به حرکت‌های جهادی و فضا‌های فرهنگی است و برهمین اساس نیز از برنامه‌های  کانون در این شهرستان حمایت می‌کنیم.

مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز سخنان خود را با تبریک به فرماندار و مردم خمام آغاز‌کرد و تبدیل این بخش به شهرستان را گویای ظرفیت‌های گسترده آن دانست.

اسفندیارضیائی درعین‌حال، موقعیت جغرافیایی شهرستان خمام و همسایگی آن با شهرستان‌های رشت و بندرانزلی به‌عنوان مرکز استان و پل ارتباطی اوراسیا را نوید‌بخش آینده‌ی روشن این دیار خواند و نگاه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به این شهرستان را ویژه عنوان‌کرد.

این مدیر‌فرهنگی ادامه سخنان خود را به تشریح اهداف و اولویت‌های کانون در افزایش گستره‌ی فعالیت‌ها و توسعه فضا‌های آموزشی اختضاص‌داد و با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته سال‌های اخیر‌گفت: راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری خمام از اولویت‌هایی است که در سایه همراهی مسوولان کشوری و استانی مورد توجه قرار داشته و دارد.

ضیائی توضیح‌داد: احداث این مجموعه‌ که از سال 1389  کلید‌خورد، با پیشرفت فیزیکی 90 درصد، یک ظرفیت فرهنگی ارزش‌مند برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به‌شمار‌می‌رود و کانون پرورش فکری به‌عنوان دستگاه‌ بهره‌بردار، همواره برای بهره‌مند‌سازی آینده‌سازان از این فرصت‌تلاش‌کرده است.

او هم‌چنین اشاره‌ای به پیگیری‌های کانون از طریق مسوولان کشوری و استانی داشت و نشست با فرماندار رشت،  بازدید مسوولان از ساختمان درحال احداث خمام و حضور در شورای اداری شهرستان را ازجمله این حرکت‌ها طی یک سال اخیر برشمرد.

اهمیت همراهی افزون‌تر مسوولان و استقبال از همکاری افزون‌تر با تصمیم‌گیرندگان، از دیگر موضوع‌هایی بود که اسفندیارضیائی بر آن تاکید‌داشت و وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری بر نسل کودک و نوجوان زمینه‌ی توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی را فراهم‌می‌کند، خواستار توجه افزون‌تر به این نسل‌شد.

پایان‌بخش این نشست که 8 بهمن 1399 و درمحل فرمانداری شهرستان خمام‌صورت‌گرفت، تاکید بر تداوم همکاری‌ها، برنامه‌ریزی برای بازدید از ساختمان درحال احداث کانون و نشست با تصمیم‌گیرندگان استان و شهرستان برای نیل به اهداف مورد نظر بود.

433

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار