کد خبر: ۱۵۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
گروه استان‌ها - فرماندار شهرستان بهارستان از لزوم توسعه زیرساخت‌های نیروی انتظامی به دلیل عدم‌ کفایت امکانات فعلی ناجا برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، هادی تمهیدی صبح امروز در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بهارستان اظهار داشت: اعمال تحریم‌های برنامه ریزی شده و هوشمند توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران شرایط سختی را برای مردم به وجود آورده اما قطعاً با تکیه بر توان داخلی از این مرحله نیز عبور می‌کنیم.

وی افزود: برنامه و اقدامات عمرانی در حوزه‌های مختلف کشور تعطیل نشده است و ساخت امکانات اساسی و پروژه‌های ارزشمندی توسط دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستور کار قرار دارد و در حال پیشرفت است.

فرماندار بهارستان در ادامه گفت: هدف دولت از پرداخت مالیات ارزش افزوده توسعه امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی و عمرانی در شهرها و روستا به صورت مستقیم در راستای رفاه حال مردم است که البته با کمک و همراهی مجموعه‌های مردمی مانند شورای شهر و روستا سرانه‌های مذکور بهبود یافته است.

تمهیدی تصریح کرد: ریل‌گذاری توسعه شهرستان بهارستان از مسیر برنامه‌ریزی عبور می‌کند و انتظار می‌رود تا پایان دولت چندین پروژه را در قالب پروژه‌های ملی تعریف و پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان بهارستان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته در استان و کشور مطرح است ابراز داشت: از نظر جمعیتی، زیرساختی و رفاهی زندگی اجتماعی مردم منطقه بسیار تحت فشار قرار دارد و نسبت به سایر شهرستان‌ها عقب ماندگی دارد.

فرماندار شهرستان بهارستان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران باید نگاه ویژه‌ای به بهارستان داشته باشد تا خدمت به مردم با جمعیت 700 هزار نفر که معادل جمعیت چند استان در کشور است در حوزه‌های مختلف بهبود یابد.

تمهیدی با بیان اینکه بهارستان از نظر جغرافیایی کوچکترین شهرستان استان تهران است افزود: شبکه بهداشت در ساختمان کلینیک تخصصی شهر گلستان مستقر است و احداث ساختمان فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر هیچ اعتباری برای ادامه احداث آن وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم ساخت بیمارستان 300 تختخوابی بیان داشت: در حال حاضر  شهرداری نسیم‌شهر زمینی را به مساحت 2 هکتار برای احداث بیمارستان واگذار کرده و موافقت اصولی بیمارستان از دانشگاه علوم پزشکی نیز اخذ شده است.

فرماندار بهارستان ابراز داشت: کیفیت و کمیت آب شرب از مطالبات و دغدغه‌های مردم بهارستان است که باید مخازن ذخیره آب در این شهرستان احداث شود. همچنین توسعه زیرساخت نیروی انتظامی بسیار حائز اهمیت است زیرا که امکانات فعلی ناجا برای جمعیت شهرستان بهارستان بسیار ناچیز و متناسب با جمعیت آن نیست.

تمهیدی با تاکید بر ساماندهی صنوف مزاحم در مناطق مسکونی، بیان کرد: صنوف مزاحم نباید در بافت مسکونی فعالیت کنند که این مهم نیازمند ساخت مجتمع صنفی و اعتبارات لازم در شهرستان بهارستان است.

فرماندار شهرستان بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: برای خدمت هرچه بیشتر به مردم شهرستان باید کمبودهای اساسی مردم در قالب تعریف پروژه‌های ملی و اخذ اعتبارات مناسب پیگیری و مسئولان استان در این راستا نگاه ویژه‌ای به مردم بهارستان داشته باشند.

انتهای پیام/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار