کد خبر: ۱۵۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵
یک میلیاردر آمریکایی که از فناوری‌های هوایی و هواپیماهای جنگی ثروت زیادی به دست آورده است اکنون قصد دارد یک پرواز اسپیس‌ایکس را خریده و به همراه سه نفر دیگر به فضا سفر کند تا در مدار زمین گشتی بزنند.
صراط:

جارد آیزاکمن (Jared Isaacman) بنیانگذار شرکت Payments Shift۴ است. شرکتی که خدمات پردازش اعتبار ارائه می‌دهد. مأموریت اینسپیریشن۴ (Inspiration۴) با هدف جمع‌آوری ۲۰۰ میلیون دلار برای کمک به بیمارستان تحقیقاتی "سنت جود"(St. Jude) در "تنسی"(Tennessee) انجام خواهد گرفت. نیمی از این مبلغ را خود "جارد" پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا این مأموریت چهار نفره در اواخر سال جاری با فضاپیمای دراگون (Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی انجام خواهد شد و در مدار زمین قرار خواهد گرفت. مدت زمان این سفر هنوز مشخص نیست.

یکی از کادر بیمارستان "سنت جود" برای این سفر انتخاب شده و هر کسی که تا ماه فوریه به بیمارستان کمک مالی کند در قرعه‌کشی صندلی سوم شرکت‌ داده می‌شود و جایگاه چهارم نیز به یک فرد صاحب مشاغل که از Shift۴ Payments استفاده کند تعلق می‌گیرد.

آیزاکمن می‌گوید: من واقعا دوست دارم ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده در جهانی زندگی کنم که افراد سوار موشک‌هایشان می‌شوند و همراه خانواده و فرزندانشان که لباس فضایی پوشیده‌اند در ماه گشت و گذار می‌کنند.

جزئیات سفر کپسول دراگون هنوز درحال بررسی است از جمله تعداد روزی که این افراد در مدار خواهند ماند.

خدمه‌ی این پرواز بدون آموزش به فضا نخواهند رفت، بلکه مورد آموزش فضانوردی تجاری توسط اسپیس‌ایکس قرار خواهند گرفت و در مورد پرتاب موشک فالکون۹ (Falcon ۹) و فضاپیمای دراگون، مکانیک مداری که در گرانش کم رخ می‌دهد، جاذبه صفر و سایر موضوعات، اطلاعاتی دریافت خواهند کرد.

پس از اعلام این خبر ایلان ماسک(Elon Musk) بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس‌ایکس، به ان‌بی‌سی(NBC) گفت: هر ماموریتی که سرنشین در آن حضور داشته باشند من را عصبی می‌کند، زیرا خطر آن صفر نیست. هنگامی که یک فناوری جدید حمل و نقل در اختیار دارید باید پیشگام باشد در ابتدا همه‌چیز گران است اما همانطور که تعداد پرتاب‌ها بیشتر می‌شود می‌توان میزان تولید را افزود و فناوری را بهبود بخشید تا ارزان‌تر و در دسترس همگان باشد. همه ما در این سفر جارد را همراهی خواهیم کرد و او را همزمان مشاهده می‌کنیم. این قدمی بزرگ برای در دسترس کردن سفر به فضاست.

در طول این سفر چند روزه، سرنشینان هر ۹۰ دقیقه یک بار یک دور زمین می‌چرخند و پس از پایان ماموریت کپسول وارد جو شده و در اقیانوس اطلس فرود می‌آید.

اگرچه این اولین سفری نیست که افراد معمولی به فضا می‌روند اما اولین سفری است که کاملا توسط این افراد انجام می‌شود و جدیدترین سفر خصوصی اعلام شده است.

همین ماه گذشته، مرکز هوانوردی فضایی آکسیوم(Axiom) و اسپیس ایکس اعلام کردند که سه تاجر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌کنند که هر کدام ۵۵ میلیون دلار برای یک صندلی پرداخت کرده‌اند.

اعضای خدمه "لری کانور"(Larry Conor)، "مارک پاتی"(Mark Pathy) و "ایتان استیب"(Eytan Stibbe) هستند و فضاپیما  توسط "مایکل لوپز-الگریا"(Michael López-Alegría)، یک فضانورد بازنشسته ناسا که چهار بار به فضا سفر کرده و اکنون معاون مدیر "آکسیوم اسپیس" است، هدایت می‌شود. این سفر برای ماه ژانویه برنامه‌ریزی شده است.

آیزاکمن مبلغ پرداختی‌اش را اعلام نمی‌کند اما می‌گوید: کمک مالی پیش‌بینی شده به بیمارستان سنت جود بسیار بیشتر از هزینه‌ی این سفر خواهد بود.

در حالی که یک فضانورد سابق ناسا همراه تاجران سفر دیگر است، ایزاکمن خود به عنوان فرمانده فضاپیما فعالیت خواهد کرد.

در حالی که کپسول‌ها برای پرواز خودکار طراحی شده‌اند یک خلبان می‌تواند در شرایط اضطراری ماموریت را لغو کند.

آیزاکمن که از بچگی عاشق فضا بود مدرسه را در ۱۶ سالگی رها کرد و حرفه خودش را در زیرزمین خانه آغاز کرد که نتیجه‌ی آن shift۴ بود.

وی در سال ۲۰۰۹ برای برنامه‌ی جمع‌آوری کمک "یک آرزو کن" عملیاتی پروازی انجام داد که طی آن رکورد سرعت پرواز را شکست و پس از آن، بزرگترین ناوگان خصوصی جنگنده‌های جهان به نام (Draken International) را تأسیس کرد.

وی همچنین قصد دارد پیش از سفر خدمه‌ی خود را به یک کوه‌نوردی ببرد تا سخت‌ترین تجربه خود تاکنون را با اردو زدن در کوه در زمستان داشته باشند.

آیزاکمن می‌گوید: ما قرار است همدیگر را قبل از سفر به خوبی بشناسیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار