کد خبر: ۱۵۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
در طی ۷سال گذشته؛
فائو در گزارشی اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ژانویه۲۰۲۱ به بالاترین سطح خود در حدود هفت سال گذشته رسیده است.

به گزارش تاس، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) در گزارشی اعلام کرد که قیمت جهانی کالاهای غذایی در ژانویه 2021 به بالاترین سطح خود در حدود هفت سال گذشته رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فائو در این گزارش خاطرنشان کرد که قیمت مواد غذایی جهان برای هشتمین ماه متوالی افزایش یافته است.

این سازمان گفت: شاخص قیمت مواد غذایی فائو که تغییرات ماهانه قیمت های بین المللی مواد غذایی رایج را ردیابی می کند و روز  پنجشنبه منتشر شد، در ژانویه به طور متوسط 113.3 واحد بود که نسبت به دسامبر 2020 افزایش 4.3 درصدی را نشان می دهد و به بالاترین سطح از ژوئیه 2014 رسیده است.

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت جهانی مواد غذایی در ماه ژانویه به علت افزایش قیمت غلات، روغنهای گیاهی و شکر صورت گرفته است.

در ژانویه، شاخص قیمت غلات فائو افزایش ماهانه 7.1 درصدی را نشان داد که بیشترین افزایش مربوط به قیمت بین المللی ذرت بود که 11.2 درصد صعود کرد و اکنون 42.3 درصد بالاتر از سطح ژانویه 2020 است.

در این گزارش آمده است که قیمت گندم 6.8 درصد افزایش یافت که ناشی از صعود تقاضای جهانی و پیش بینی ها برای کاهش فروش از سوی فدراسیون روسیه است.

شاخص قیمت روغن نباتی فائو در این ماه 5.8 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از ماه مه 2012 رسیده است.

شاخص قیمت شکر فائو 8.1 درصد بالاتر از ماه دسامبر بود، شاخص قیمت لبنیات این سازمان 1.6 درصد افزایش یافت، و شاخص قیمت گوشت فائو یک درصد نسبت به دسامبر افزایش نشان داد.

برچسب ها: قیمت غلات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار