کد خبر: ۱۵۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
سریال‌های شبکه نمایش خانگی در سال رو به پایان چند چهره معرفی کردند؛ به تازگی آرمان درویش با «ملکه گدایان» (حسین سهیلی‌زاده) دیده شد و مدتی پیش «آقازاده» به شهرت پردیس پورعابدینی افزود. «قورباغه» (هومن سیدی) هم تعدادی بازیگر جوان معرفی کرده که همه در نقش‌های کوتاه و مکمل به‌یادماندنی هستند.
صراط:

امسال بازار شبکه نمایش خانگی داغ بود. در تعطیلی سینماها و رکود حاکم بر سالن‌ها، در غیبت سریال‌هایی که مثل گذشته بتوانند خیابان‌ها را خلوت و مردم را سرگرم کنند، اغلب مخاطبان سینما و تلویزیون پای سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌نشینند. سریال‌هایی که به دلیل آزادی نسبی حاکم بر شبکه نمایش خانگی نشان دهنده روابط، فضاها و مناسباتی هستند که در تلویزیون غایب و برای تماشاگران این سریال‌ها جذاب است. البته در میان این سریال‌ها، «ملکه گدایان» می‌توانست از تلویزیون هم پخش شود، اگرچه ساختار آن از سطح فعلی سریال سازی در تلویزیون بالاتر است، اما قواعد و ممیزی در آن رعایت شده و مشکلی برای پخش از تلویزیون ندارد. 

به گزارش هنرآنلاین در سال‌های اخیر اغلب تولیدات شبکه نمایش خانگی سریال‌های ترکی را الگو قرار داده‌اند و می‌کوشند با رعایت قواعد ممیزی‌ به حال و هوای آن سریال‌ها که در ایران و منطقه پربیننده هستند نزدیک شوند. روابط عاشقانه پر چالش، خیانت، نمایش زندگی لوکس و پر زرق و برق و نزدیک شدن به خطوط قرمز در اغلب این سریال‌ها تکرار می‌شود، البته که بازی با این تم‌ها لزوما به تولید آثاری باارزش، قابل توجه و حتی پرتماشاگر ختم نشده است.

بازیگران، یکی از مهمترین بخش‌های سریال‌های شبکه نمایش خانگی هستند. چهره‌های محبوب و ستاره‌های بسیاری در این سال‌ها با دریافت دستمزدهای کلان مقابل دوربین این سریال‌ها رفته‌اند. از شهاب حسینی و ترانه علیدوستی تا لیلا حاتمی و هدیه تهرانی. گویی نه گفتن به این پیشنهادهای مالی وسوسه کننده ساده نبوده است. 

وقتی پای ستاره‌ها به ماجرا باز می‌شود

زمانی که سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی ساخته شد، حضور شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در نقش‌های اصلی این داستان عاشقانه اتفاقی بزرگ بود. برگ برنده‌ای که در کنار قصه جذاب باعث دیده شدن این سریال محبوب شد. سال‌های بعد از «شهرزاد» تقریبا هر سال پای تعدادی از ستاره‌های سینما به سریال‌های تولید شده در شبکه نمایش خانگی باز شد. 

حضور لیلا حاتمی در «نهنگ آبی» با توجه به جنس انتخاب‌ها و گزیده کاری این بازیگر، برای دوستداران پرشمار او غیرقابل پیش‌بینی بود، اما حاتمی در میانه راه از آن پروژه انصراف داد و بازی‌اش در نقشی متفاوت، کامل نشد. ساعد سهیلی و ویشکا آسایش هم نقشی متفاوت در این سریال بازی کردند که از نظر دور ماند. تیم بازیگری «نهنگ آبی» (فریدون جیرانی) می‌توانست این سریال را پرمخاطب و پرفروش کند، اما پیچیدگی‌های داستان و قصه تو در تو و پرشخصیت برای تماشاگر عام قابل درک نبود، شاید این موضوع باعث شد «نهنگ آبی» که روی کاغذ بخت بالایی برای تبدیل شدن به سریالی پرفروش را داشت در جذب مخاطب، شکست بخورد. 

حضور مریلا زارعی و محمدرضا فروتن در «مانکن» به دیده شدن این سریال کمک کرد. جنس کار حسین سهیلی‌زاده بیشتر تلویزیونی بود و پر سوز و گداز، اما در آن سریال هم، بازی مریلا زارعی بیش از دیگر بازیگرها به ذهن ماند. اتفاقی که برای سریال «دل» هم افتاد، در این سریال هم مرکز توجه حامد بهداد بود. در میان بازی‌های ضعیف و زیر استاندارد آن مجموعه، یکتا ناصر و حامد بهداد تلاش کرده بودند واقعی و قابل باور باشند. 

در سریال پربازیگر و جذاب «هم‌گناه» (مصطفی کیایی) مجموعه‌ای از بهترین بازیگرها حضور دارند، اما ستاره این ترکیب، هدیه تهرانی و پرویز پرستویی هستند. بازگشت تهرانی با نقش زنی مقتدر و مستقل، محبوبیت ستاره دهه هفتاد را دوباره به یادمان آورد. بازیگری که با نقش زیبا فخری ثابت کرد، مثل هر بازیگر بزرگ دیگری می‌تواند از نقشی معمولی، یک شخصیت به یادماندنی خلق کند. سارا بهرامی در «کرگدن»، هدی زین‌العابدین در «رقص روی شیشه» و میلاد کیمرام در «ممنوعه» نقش آفرینی‌های فراتر از حد و اندازه این سریال‌ها داشتند. باران کوثری و محمدرضا غفاری در «ملکه گدایان» جذاب هستند و نوید محمدزاده در «قورباغه» تصنعی و پایین تر از انتظار. صابر ابر و سحر دولتشاهی اما، نقش‌های دشوارشان را به شکلی کم ایراد بازی می کنند و روی بیننده تاثیر می‌گذارند. 

چهره‌های تازه از راه می‌رسند

اگرچه ستاره‌ها و چهره‌های محبوب ضامن فروش و دیده شدن سریال‌های شبکه نمایش خانگی هستند اما بازیگران جوان هم با این سریال‌ها معرفی و دیده شده‌اند. مارال بنی‌آدم بازیگر سینما و تئاتر پیش از «هم‌گناه» هم مقابل دوربین رفته بود اما نقش سارا باعث دیده شدن او شد. نقش دختری جوان از طبقه مرفه که قوی و بااقتدار است و بیش از دیگر جوان‌های خانواده صبوری به حرفه خانوادگی پایبندی دارد. سارا در پی شکست رابطه عاطفی‌اش، به پیمان (پدرام شریفی) نزدیک و نقشش پررنگ‌تر می‌شود. بنی آدم در کل سریال، حضوری قابل قبول دارد و شخصیت سارا را دوست داشتنی کرده است. ویژگی‌های ظاهری او هم مناسب تصویری است که از سارای منطقی و معقول داریم. سارایی که ناخواسته درگیر بحرانی بزرگ و تلخ می‌شود.

یکی از قصه‌های جذاب سریال، ماجرای هدیه (ساقی حاجی‌پور) و فرهاد (مهدی پاکدل) است، حاجی‌پور بازیگری جوان است که آهسته آهسته و با پررنگ شدن شخصیت هدیه در قصه دیده شد و در میان انبوهی بازیگر حرفه‌ای و بازی خوب، به چشم آمد. حاجی‌پور در سنی است که سینمای ایران بازیگر در آن مقطع سنی، کم دارد. اغلب چهره‌های جوان و تازه کار کم استعداد و تربیت یافته سینمای تجاری هستند و خیلی زود از کانون توجه خارج می‌شوند. حاجی‌پور چهره‌ای معمولی دارد که با معیارهای سینمای تجاری، جذاب نیست اما توانسته نقش هدیه، دختری از طبقه فرودست اما مصمم و با رویایی بزرگ، را خوب بازی کند. او خامی و شیدایی هدیه را برایمان عینیت بخشیده و استعدادی تازه کشف شده برای سینمای ایران است. استعدادی که انتخاب‌های بعدی‌اش مسیر بازیگری او را شفاف‌تر خواهد کرد.

پردیس پورعابدینی بازیگر جوان سریال «آقازاده» (بهرنگ توفیقی) که پیش از این در چند نمایش روی صحنه رفته و از تئاتر آمده چهره‌ای است که این روزها بیش از بقیه بازیگرهای این سریال دیده شد. بازیگری که در مدتی کوتاه، نشان داد انتخاب درستی برای نقش راضیه است. تیم حامد عنقا و بهرنگ توفیقی پیش از این، ریحانه پارسا را کشف کرده بودند که این روزها، چهره پرحاشیه‌ایاست. باید دید پورعابدینی مسیر پارسا را می‌رود یا بازیگری، از جنسی دیگر را انتخاب می‌کند.

یکی از سریال‌های مهم شبکه نمایش خانگی در سالی که به انتها نزدیک می‌شود، «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی است. سریالی که نوید محمدزاده ستاره این روزهای سینما و تئاتر، در آن نقش اصلی را بازی کرده و حواشی زیاد درباره تولید این پروژه و دستمزدهای کلانی که به بازیگرانش پرداخت شده، بسیار خبرساز بوده است. «قورباغه» بازیگری جوان دارد که با این سریال بیشتر دیده خواهد شد، فرشته حسینی که در فیلم‌های «رفتن»، «هفت و نیم» و «سونامی» بازی کرده همبازی ستاره‌های این سریال است. حسینی تا به حال حضورهایی قابل قبول در فیلم‌هایی کمتر دیده شده، داشته، اما در «قورباغه» در نقش خواهر نوری (نوید محمدزاده) بیشتر دیده خواهد شد.

آرمان درویش جوان خوش‌قیافه‌ای است که چند فیلم سینمایی بازی کرده اما با «ملکه گدایان» شناخته شده است. نقش البرز، جوان از فرنگ برگشته و آراسته، لباسی مناسب برای این جوان است که صدا و لحن خوبی دارد و در این سریال، بیش از تجربه‌های قبلی دیده می‌شود. سیدی هر چقدر در استفاده از نوید محمدزاده در «قورباغه» ناموفق است، در معرفی بازیگرانی بااستعداد موفق بوده است؛ بازیگر نقش پلیس، جوانی که نقش دوست معتاد صابر ابر را بازی کرد و...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار