کد خبر: ۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی خبر داد:
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: با رفع محدودیت‎های بانکی و بیمه ای صادرات محصولات پتروشیمی به صورت مستقیم به قاره اروپا آغاز خواهد شد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛مهدی شریفی نیک نفس روز شنبه در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران با بیان این که طی یک سال گذشته با رفع تحریم های پتروشیمی شرکت های خارجی با ترس کمتری پا به مذاکرات در ایران می گذارند، گفت: طی دو روز گذشته در نمایشگاه ایران پلاست، مذاکرات خوبی در زمینه فروش محصولات پتروشمی با برخی نمایندگان شرکت های خارجی داشته ایم.
 
شریفی با بیان اینکه شرکت بازرگانی پتروشیمی پس از شرکت ملی نفت ایران بزرگترین صادرکننده کشور است، گفت: هم اکنون این شرکت با استفاده از ٢٥ نمایندگی فروش به ٣٠ کشور دنیا محصولات پتروشیمی را صادر می کند.
 
وی گفت: پارسال ٣٥ درصد از محصولات پتروشیمی صادراتی کشور توسط این شرکت صادر شده و پیش بینی می شود با کم رنگ شدن تحریم‌های بین المللی بر ضد کشورمان این میزان افزایش یابد.
 
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به مذاکره با شرکت های بزرگ اروپایی و ژاپنی برای آغاز مجدد صادرات محصولات پتروشیمی گفت: این شرکت ها با افزایش تحریم های بین المللی ایران را ترک کردند، اما امروز با گشایش های سیاسی انجام شده شاهد حضور مجدد آنها هستیم.
 
شریفی با تاکید بر این که شرایط صادرات محصولات پتروشیمی کشور نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، اظهار داشت: با رفع محدودیت‌های بانکی و بیمه ای صادرات محصولات پتروشیمی به صورت مستقیم به قاره اروپا آغاز خواهد شد.
 
وی کشور چین، هند و کشورهای دریای مدیترانه را به ترتیب مشتریان اصلی شرکت بازرگانی پتروشیمی اعلام کرد و گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ٤٠٠ هزار تن پلی اتیلن به چین صادر شده که 33 درصد این میزان از کانال این شرکت صورت گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی به رفع برخی محدودیت ها در زمینه حمل و نقل محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: هم اکنون با امور بین المللی شرکت ملی نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در حال رایزنی هستیم تا رفع این محدودیت ها عملیاتی تر شود.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: پتروشیمی ، صادرات ، اروپا
نام:
ایمیل:
* نظر: