کد خبر: ۱۵۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
آیین رو نمایی از کتاب «در پی بهار» نوشته مرحوم حجت‌ الاسلام مصطفی آژینی به همت فرهنگسرای آفتاب در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای آفتاب، آیین رونمایی از کتاب «در پی بهار» با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همراه با معاونان سازمان،‌علیرضا فاطمیان پور، علیرضا زندوکیلی، محمد امینی، سعید صدرائیان مدیرکل روابط عمومی سازمان و سمیعی مدیر موسیقی سازمان،  نسیم  سلیم زاده رییس فرهنگسرای آفتاب، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان مدیر حوزه علمیه مشکات ، محمد دادمان رییس حوزه هنری و رییس کتابخانه مجلس، علی اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و اعضای خانواده مرحوم مصطفی آژینی، یکشنبه 19 بهمن در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

مصطفی آژینی اهل سلوک و طریقت بود
نسیم سلیم زاده رییس فرهنگسرای آفتاب با اشاره به سلسله برنامه‌های «آفتاب قلم» عنوان کرد که این رونمایی سومین برنامه از این سری نشست‌هاست و قصد بر این بوده که در ایام مربوط به اربعین برگزار شود اما به هر تقدیر با ایام الله دهه فجر گره خورد و همین امر را به فال نیک باید گرفت.

وی افزود: مرحوم مصطفی آژینی اهل سلوک و طریقت بوده است و این امر را در تمام طول زندگی پر برکت اش حفظ کرد.

سلیم زاده در ادامه عنوان کرد: مهمترین وجه شخصیت او را باید در ولایت مداری و انقلابی گری او دانست که در تمام زندگی و اعمال او دیده می‌شد.

کتاب «در پی بهار» باید الگویی برای جوانان امروز باشد

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: کتاب «در پی بهار» را باید از چهار منظر دید. 1-شخصیت خود شاعر. 2-محتوای اشعار. 3- ارتباط شخص شاعر با معبود و خدا. 4-صناعات و اوزان شعری کتاب است که به طور مفصل این وجوه چهارگانه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

حجت الاسلام امرودی تاکید کرد: این کتاب باید الگویی برای جوانان امروز ایران باشد چرا که راهی که ایشان انتخاب کردند هیچ کم از راه شهادت نبوده است.این کتاب باید منبع الهام برای کسانی باشد که قصد ترویج دین را دارند

 محمد دادمان رییس حوزه هنری  درباره آشنایی خود و شاعر کتاب «در پی بهار» گفت: برحسب رفاقت و همچنین دوران طلبگی که یک سال پایین تر از آقا مصطفی بودم، آن چه را که از او می‌دیدم یکپارچه نور و اخلاص بود و هر کاری می‌کرد در مسیر الله قرار داشت.

وی تاکید کرد: این کتاب باید منبع الهامی برای کسانی باشد که قصد دارند تا ترویج دین را با ادبیات و هنر در هم آمیزند.

دادمان همچنین افزود: این کتاب و قلب نورانی که آقا مصطفی داشت انشالله راهی را برای هم باز کند تا بهتر در این راه گام نهیم.

مصطفی آژینی یک سالک به تمام معنا بودو فقط درپی لقا الله بود

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان نیز طی سخنانی تاکید کرد: اگر محصول و کارنامه حوزه علمیه مشکات مصطفی آژینی بوده برای تایید آن کفایت می‌کند.

وی در ادمه افزود: بعضی‌ها صرفا می‌خواهند خوب باشند یا فقط شاعر خوبی باشند اما مصطفی آژینی یک سالک به تمام معنا بود فقط در پی لقاء الله بود.

وی درباره ویژگی‌های شعری مرحوم آژینی  افزود: مصطفی چون هر مفهوم و حسی را درونی می‌کرد در سلوک خود به کار می‌گرفت به خاطر همین تمام این مفاهیم در زبان و شعر او تجلی یافته و تمامی این اشعار از جان سالک نشات گرفته است.

مصطفی صرفا برای دل خود شعر می‌سرود و تنها به رابطه خود و خدای خود فکر می‌کرد

محسن آژینی پدر مرحوم مصطفی آژینی  نیز درباره شخصیت و زندگی شاعر کتاب در پی بهار نکاتی را عنوان کرد و گفت:ما هیچ کدام نمی‌دانستیم که مصطفی شعر هم می‌سراید و حتی همسر او نیز نمی‌دانست و تنها بعد از مرگ او بود که فهمیدم این مجموعه شعری وجود دارد. چرا که مصطفی صرفا برای دل خود شعر می‌سرود و تنها به رابطه خود و خدای خود فکر می‌کرد.

وی افزود: مصطفی شخصیت آرامی داشت و این ویژگی کاملا در شعرهای او نمایان است.

در انتهای برنامه کتاب «در پی بهار» با حضور خانواده مصطفی آژینی از جمله همسر و دختر خرد سال وی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار