کد خبر: ۱۵۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

سلامت نیوز: مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: ۲۲هزار پزشک و مرکز درمانی طرف قرار داد تامین اجتماعی هستند که اکثر این پزشکان برای اجرای نسخه الکترونیک ثبت نام کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز ، شهرام غفاری در گفتگو با مهر، در خصوص اجرایی شدن نسخه الکترونیک، اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیک بیش از ۲ سال است که در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است و در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد اجرایی می‌شود.

وی افزود: در مراکز و مطب‌های طرف قرار داد ویزیت بیماران مکانیزه انجام می‌شود و نیازی به دفتر چه درمانی نیست.

غفاری با اشاره به اینکه در شهرهایی مانند تهران، خوزستان، البرز و چند شهر بزرگ دیگر برخی پزشکان به دلیل سن و سال بالا توانایی استفاده از کامپیوتر را ندارند، گفت: در این شهرها باید اقدامات ویژه و تمهیداتی برای آنها اندیشیده شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره بر اینکه روزانه ۱۰۰ هزار نسخه الکترونیک صادر می‌شود، تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد مطب‌ها نسخه الکترونیک می‌نویسند و به تدریج در شهرهای بزرگ اجرای نسخه الکترونیک گسترش پیدا می‌کند.

غفاری افزود: مشکلی که در این خصوص وجود دارد با درمانگاه‌ها است چرا که بسیاری از این مراکز کامپیوتر ندارند و برای رفع این مشکل با تصمیم مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی قرار است وام به این مراکز اختصاص پیدا کند.

به گفته وی، تا ۱۰۰ میلیون وام به درمانگاه‌ها و ۴۰ میلیون تومان نیز به مطب‌ها پرداخت می‌شود.

غفاری افزود: در حال حاضر ۳ هزار درمانگاه طرف قرارداد نیز با ما همکاری می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار