کد خبر: ۱۵۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷
اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت؛
الحاق ٣۴٠ شناور رزمی و پشتیبانی به نیروی دریایی سپاه، توسعه فعالیت نیروی دریایی سپاه در حوزه زیرسطحی و شناسایی و دستگیری جاسوسان فعال در مراکز حساس از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.

اخبار دفاعی امنیتیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است. 

تجدید میثاق فرماندهان نیروی هوایی ارتش با آرمان‌های امام راحل
فرمانده و مسئولان ارشد نیروی هوایی با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

فرمانده سابق سپاه تهران بزرگ:
هیچ موردی در قطعنامه ۵۹۸ برای پرداخت خسارت به ایران وجود ندارد
سردار یزدی گفت: در قطعنامه ۵۹۸ هیچ موردی برای دریافت خسارت از سوی عراق وجود ندارد، ولی در جنگ عراق و کویت بلافاصله چهار ماه بعد از خاتمه جنگ سازمان ملل رای به محکومیت عراق و پرداخت خسارت می‌دهد.

امیر سیاری:
لزوم ترویج و حفظ فرهنگ دفاع‌ مقدس/ عملیات‌های پیچیده نیروی هوایی ارتش را فراموش نمی‌کنیم
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس جانانه در برابر متجاوزان جنگید، گفت: هرگز عملیات‌های پیچیده و مهم نیروی هوایی ارتش را فراموش نمی‌‌کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
نیروی هوایی ارتش روند پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید
امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: پیوستن کارکنان نیروی هوایی به امام راحل و قرار گرفتن در صفوف مردم موجب شکسته شدن کمر رژیم طاغوت و تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی شد.

افتتاح نمایشگاه پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج با حضور فرمانده کل سپاه
نمایشگاه دستاورد‌ها و اختراعات بسیجیان در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری صبح امروز با حضور فرمانده کل سپاه افتتاح شد.

سرلشکر سلامی در جمع خبرنگاران:
خودکفایی کشور مرهون تلاش جوانان نخبه است/ در حال قطع همه وابستگی‌ها هستیم
فرمانده کل سپاه گفت: بسیاری از محصولاتی را که تا پیش از این مجبور بودیم از سایر کشور‌ها وارد کنیم و همین امر ما را به آن‌ها وابسته می‌کرد، امروز به دست جوانان کشورمان ساخته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع خبرنگاران:
هدف بسیج تصرف مرز‌های علم و فناوری است
سردار سلیمانی با بیان اینکه هدف ما تصرف مرز‌های علم و فناوری است، گفت: چنانچه همین مسیر را ادامه دهیم در تولید محصولات علمی و فناورانه خودکفا خواهیم شد.

جانشین وزیر دفاع خبر داد؛
رونمایی از دستاورد‌های جدید راداری و موشکی در آینده نزدیک
سردار تقی‌زاده با اشاره به توانایی بومی‌سازی و طراحی انواع تجهیزات و موشک توسط جوانان گفت: دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در حوزه رادار و موشک به‌زودی رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:
هیچ دشمنی جرأت تعرض به ایران را ندارد
حجت‌الاسلام آقاجانپور با اشاره به توانمندی‌های نیرو‌های مسلح طی چهار دهه گذار از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هیچ دشمنی امروز جرأت تعرض به ایران اسلامی را ندارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
خوداتکایی و خودکفایی مهم‌ترین دستاورد انقلاب برای نیروی هوایی است
امیر نصیرزاده گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین دستاورد انقلاب برای نیروی هوایی، خوداتکایی و خودکفایی در تمام زمینه‌های آموزش، تولید تجهیزات و... است.

مرکز عملیات مشترک (SOC) در منطقه پدافند هوایی شرق افتتاح شد
مرکز عملیات مشترک (SOC) منطقه پدافند هوایی شرق با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) کشور، افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
رزمایش‌های اخیر حامل پیام‌های روشنی برای دشمنان بود
امیر سرتیپ حیدری گفت: زمان، مکان، نوع ترکیب و تاکتیک‌های عملیاتی در رزمایش اقتدار ۹۹، حامل پیامی روشن برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
بیعت نیروی هوایی با امام خمینی (ره) آخرین میخ بر تابوت رژیم پهلوی بود
حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: نیروی هوایی ارتش با رژه در مقابل بنیان‌گذار انقلاب برای اولین بار ایشان را فرمانده کل قوا خطاب کردند و با این حماسه ستون فقرات رژیم شاهنشاهی را درهم شکستند.

سردار حاجی زاده:
وحدت و یکپارچگی ارتش و سپاه ریشه‌ای است/ ارتش و سپاه در کنار هم هویت پیدا می‌کنند
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان دو بازوی دفاعی کشور در کنار هم هویت پیدا می‌کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع:
۱۹بهمن تیر خلاص به رژیم منحوس پهلوی بود/ به قله‌های رفیع در صنعت هوایی دست خواهیم یافت
امیر خواجه فرد گفت: روز ۱۹ بهمن به دلیل نقش مهم و تأثیرگذار خود در پیروزی انقلاب، آن ظرفیت و گنجایش را دارد که از آن به عنوان نقطه عطف در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تیر خلاص به رژیم منحوس پهلوی نام ببریم.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛
انجام ۱۴۰ فعالیت با هدف ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس/ سازماندهی ۱۱ هزار و ۷۰۰ فرهنگ‌یار در سپاه
سردار محبی گفت: هر سال بالغ بر ۱۴۰ فعالیت از جمله گردهمایی‌های فرهنگی توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات در سطح سپاه برگزار می‌شود؛ برنامه‌هایی که با هدف انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل جوان صورت می‌گیرد.

امیر نامی:
ایران به‌عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح است
دبیر علمی اولین همایش مجازی نقش و تبیین راهبردهای گام دوم انقلاب اسلامی در شکل‌دهی به ژئوپلتیک قرن پانزدهم شمسی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح است، گفت: ساختار آینده جهان بر اساس اسلام شکل خواهد گرفت.

با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صورت گرفت؛
الحاق ٣۴٠ شناور رزمی و پشتیبانی به نیروی دریایی سپاه
٣۴٠ فروند شناور رزمی و پشتیبانی رزم در کلاس‌های مختلف، صبح امروز به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

سرلشکر باقری:
نیروی دریایی سپاه در عرصه موشکی پیشرفت چشمگیری داشته است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیروی دریایی سپاه علاوه بر بهره‌گیری از شناورهای تندرو، در عرصه موشکی نیز در حال رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است.

سرلشکر سلامی:
توسعه فعالیت نیروی دریایی سپاه در حوزه زیرسطحی/ انقلاب اسلامی موجب فرسایش قدرت آمریکا شد
فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا دیگر چهره یک قدرت فائقه جهانی را ندارد و قوای پیشران قدرت او توسط انقلاب اسلامی چه در ایران عزیز و چه در سایر بلاد اسلامی، فرسوده شده است.

با حضور وزیر دفاع انجام شد؛
افتتاح و راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید مخازن «CNG» در منطقه غرب آسیا
طی مراسمی با حضور وزیر دفاع، کارخانه بزرگ تولید مخازن CNG، اکسیژن و صنعتی در استان قزوین با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار مخزن در سال به بهره‌برداری رسید.

به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛
دومین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد
دومین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امروز با حضور رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد؛
لزوم بسترسازی جهت ورود جوانان متخصص انقلابی به عرصه‌های مدیریتی
حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: امروز جوانان ما باید بدانند که تکلیف سنگینی بر دوش دارند و مسئولیت تداوم انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی بر عهده آنان است.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی:
موج‌سواری برخی کشورها بر تحولات قفقاز/ اسرائیل قطعاً نابود می‌شود
سردار وحیدی با اشاره به تحولات اخیر منطقه قفقاز گفت: آزادی سرزمین‌هایی که توسط ارمنستان تسخیر شده بود، تحول مهمی در منطقه محسوب می‌شود که البته برخی کشور‌ها سعی داشتند از این حق طبیعی ملت آذربایجان سوء استفاده کنند تا این کشور را تحت سلطه خود قرار دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد؛
تولید بیش از ۳۰ فروند شناور موشک‌انداز
دریادار تنگسیری با بیان اینکه بیش از ۳۰ فروند شناور موشک‌انداز در سال جاری آماده شده است، گفت: ۳۵ فروند شناور در کلاس‌های مختلف در یک شرکت دانش‌بنیان کوچک و ۱۰ فروند شناور کلاس عاشورا نیز تولید شده است.

وزیر دفاع:
نیرو‌های مسلح هر تهدیدی را در نطفه خفه خواهند کرد
امیر حاتمی با بیان اینکه امروز به استقلال دفاعی و بازدارندگی نظامی دست یافته‌ایم، گفت: نیرو‌های مسلح هر تهدیدی را در نطفه خفه خواهند کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:
انقلاب اسلامی کامل‌ترین و جامع‌ترین انقلاب است
حجت‌الاسلام سعیدی گفت: انقلاب اسلامی ایران مراحل مختلف بسترسازی، پیروزی، استقرار و استکمال را گذرانده است و کامل‌ترین و جامع‌ترین انقلاب‌ها در میان چهار انقلاب معاصر بزرگ دنیاست.

با حضور فرمانده نزاجا انجام شد؛
الحاق بالگردهای سوخت‌رسان و آتش‌نشان به پایگاه چهارم هوانیروز
بالگردهای سوخت‌رسان و آتش‌نشان ارتش صبح امروز با حضور امیر حیدری به پایگاه چهارم هوانیروز در اصفهان ملحق شدند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد؛
پیشرفت چشمگیر نهاجا در حوزه پهپاد و مهمات هوشمند
امیر نصیرزاده گفت: با تمرکز در دو حوزه فناوری پهپاد و همچنین مهمات هوشمند، پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کرده‌ایم که قطعاً از عوامل برترساز ما در تولید قدرت خواهد بود.

سخنگوی سپاه:
تحرکات خصمانه عواقب دردناکی برای دشمن خواهد داشت
سردار شریف گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی می‌دانند اگر حرکتی از آنان سر بزند چه عواقب دردناکی در انتظارشان خواهد بود و در صورت هرگونه حرکتی از سوی دشمنان قطعا جواب سختی از ملت ایران خواهند گرفت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
پهپاد کمان ۲۲ رونمایی می‎شود/ آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم
امیر نصیرزاده با اشاره به رونمایی از کمان ۲۲ در بهمن‌ماه گفت: این پهپاد از پهپاد کمان ۱۲ بزرگ‌تر است و قابلیت حمل مهمات بیشتری دارد و از دقت و قدرت عملیاتی بسیار بالایی برخوردار است.

وزیر دفاع:
یکی از قدرت‌های برتر پهپادی جهان هستیم/ اگر کسی منافع ما را تهدید کند پاسخی شدیدتر خواهیم داد
امیر حاتمی گفت: در حوزه پهپاد یکی از قدرت‌های برتر جهانی هستیم و دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه به دست آورده‌ایم.

وزیر اطلاعات:
شناسایی و دستگیری جاسوسان فعال در مراکز حساس/ آمریکا به دنبال حمله نظامی بود
حجت‌الاسلام علوی گفت: آمریکا برنامه جدی داشت که به ایران ضربه نظامی بزند و می‌خواست شکست خود را در جنگ اقتصادی این‌گونه جبران کند؛ اما نمایش قدرت نیرو‌های مسلح ما، آن‌ها را مردد کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد؛
افزایش سرعت شناور‌های نیروی دریایی سپاه به ۱۱۰ نات
دریادار تنگسیری گفت: سرعت شناور‌هایی که به ناوگان نیروی دریایی سپاه الحاق شد به ۹۴ نات می‌رسد و در آینده‌ای نزدیک سرعت شناور‌های جدید داخلی به ۱۱۰ نات خواهد رسید.

انتهای پیام/ 200

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار