کد خبر: ۱۵۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
فرمانده مرزبانی ناجا تأکید کرد؛
سردار گودرزی گفت: مسئولان گردشگری، شیلات، اداره بنادر و دریانوردی و صنعت و معدن برای ساماندهی شناور‌های فاقد مجوز با مرزبانی همکاری داشته باشند و در این راه مجموعه مرزبانی را یاری برسانند.

لزوم همکاری دستگاه‌های متولی برای ساماندهی شناور‌های فاقد مجوزبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی ناجا در جریان سفر به استان هرمزگان با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا در این دیدار با بیان اینکه رهنمود‌ها و فرامین فرمانده معظم کل قوا همیشه برای مرزبانان نقشه راه و فصل‌الخطاب است، گفت: مرزبانان همواره اولویت‌های روزمره و مرزداری خود را با نفس ولایت تنظیم می‌کنند.

سردار گودرزی با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان بندرعباس، بر لزوم همکاری دستگاه‌های متولی با مرزبانان تأکید و عنوان کرد: مسئولان گردشگری، شیلات، اداره بنادر و دریانوردی، صنعت و معدن و... برای ساماندهی شناور‌های فاقد مجوز به کمک دریابانی بیایند و ائمه جمعه با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که برای هماهنگی و مطالبه از دستگاه‌های مرتبط دارند، می‌توانند در این راه مجموعه مرزبانی را یاری برسانند.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: معضل بزرگی که گا‌هی مردم را اذیت می‌کند، نبودِ انضباط شناور‌ها در دریاست؛ تعداد زیادی شناور بلاتکلیف در دریا وجود دارد و تا این وضعیت سامان پیدا نکند، مردم ناراضی خواهند بود و یک عده نیز سوء استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همان‌طور که در خشکی انضباط خودرویی وجود دارد و خودرو‌ها کنترل می‌شوند، نظم شناوری در دریا نیز بسیار مهم و ضروری است.

ضرورت برخورد قاطع با قاچاقچیان
حجت‌الاسلام  عبادی‌زاده نیز در این دیدار با بیان مظلومیت مرزبانان و تسلیت شهادت یک مرزبان در درگیری با قاچاقچیان در مرز‌های آبی جزیره قشم، گفت: در خطبه‌های نماز جمعه هم تأکید کردم جای تأسف است که در استان هرمزگان همچنان شاهد به شهادت رسیدن نیرو‌های خدوم مرزبانی توسط قاچاقچیان هستیم.

وی افزود: نباید به قاچاقچیان این اجازه داده شود که جرأت و جسارت مقابله با نیرو‌های مرزبانی و انتظامی داشته باشند و مرتکب چنین جنایاتی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر اینکه بخشی از معضل قاچاق به فراهم نشدن شرایط کار برمی‌گردد، گفت: بسیاری از جوانان به علت نبودِ شغل مناسب به سمت قاچاق گرایش پیدا می‌کنند. باید با قاچاقچیان برخورد قاطع شود تا جرأت نکنند به فرزندان این مرز و بوم که در حال دفاع از کیان ایران اسلامی هستند، نزدیک شوند و قصد به شهادت رساندن این عزیزان را داشته باشند.

حجت الاسلام عبادی‌زاده گفت: در دنیا ۹۰ درصد اقتصاد از مسیر آب‌های دریایی در جریان است و ضروری است به این مهم بیشتر توجه شود؛ استان هرمزگان دارای مرز‌های وسیع دریایی است و بیش از ۷۰ درصد مبادلات اقتصادی و صادرات و واردات کشور از طریق آب‌های خلیج فارس صورت می‌پذیرد و اهمیت آبراه خلیج فارس بر مهم و استراتژیک بودن این استان صحه می‌گذارد.

وی تقویت نیرو‌های دریابانی در استان را یکی از ضرورت‌های مهم در حوزه تجهیزات و تقویت مرزبانی دانست و ضمن تقدیر از خدمات شبانه روزی مرزبانان اظهار امیدواری کرد که با همدلی و همراهی همه مسئولان، شاهد امنیت خوب و پایداری در سطح منطقه باشیم و همه با هم دست به دست هم دهیم تا ریشه قاچاق را بخشکانیم.

انتهای پیام/ 241

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار