کد خبر: ۱۵۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
بر اساس بیانیه سفارت چین؛
چین اعلام کرد از بازگشت ایالات متحده به سازمان بهداشت جهانی (WHO) استقبال می کند و امیدوار است که واشنگتن یک نگرش «جدی، شفاف و مسئولیت پذیر» در برابر این سازمان داشته باشد تا به همکاری های بین المللی در زمینه مقابله با ویروس کرونا کمک کند.

به گزارش «سی. جی. تی. ان» تلویزیون جهانی چین،  در بیانیه سفارت چین در آمریکا که روز یکشنبه منتشر شد آمده است: سازمان بهداشت جهانی یک سازمان معتبر و چند جانبه بین المللی در زمینه بهداشت است نه یک سازمان تفریحی که در آن به راحتی وارد و خارج شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه همچنین اشاره شده است که اقدامات اخیر ایالات متحده به شدت موسسات چندجانبه را تضعیف کرده و به همکاری بین المللی در زمینه مقابله با ویروس کرونا لطمه زده است.

چین در این بیانیه ایالات متحده را ترغیب کرده است تا به جای اتهام زدن به دیگران، مسئولیت خود را در این سازمان در بالاترین سطح استاندارد با نگرشی جدی، شفاف و مسئولیت پذیر حفظ کند.

این بیانیه از ایالات متحده خواسته است تا با اقدامات واقعی از کار سازمان بهداشت جهانی حمایت کرده و در مبارزه جهانی با ویروس کرونا کمک شایسته کند.

ایالات متحده تیرماه سال جاری به طور رسمی اعلام کرد که از سازمان بهداشت جهانی خارج می شود این خروج تا تیر سال آینده اعمال نمی شود.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان، دولت امریکا به ویژه دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور، چین را عامل اصلی شیوع این ویروس معرفی کرد و از اینکه سازمان بهداشت جهانی پکن را به این دلیل محکوم نمی کند تهدید کرد از این نهاد بین المللی خارج خواهد شد و کمک های کشورش را نیز به سازمان بهداشت جهانی قطع خواهد کرد.

اما با پیروزی «جو بایدن» رییس جمهوری دموکرات آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، وی با امضای یک دستور اجرایی «بازگشت به سازمان جهانی بهداشت» را امضا کرد.

برچسب ها: چین و آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار