کد خبر: ۱۵۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
حجت الاسلام نیکویی رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی در دیدار با دکتر فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: استفاده از جوانان متعهد و متخصص داخلی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان داخلی باید در اولویت کاری قرار گیرد.

به گزارش برنا، حجت الاسلام نیکویی رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی در دیدار با دکتر فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به صنعت خودرو به عنوان پیشران اقتصادی کشور اظهار داشت: استفاده از جوانان متعهد و متخصص داخلی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان داخلی باید در اولویت کاری قرار گیرد.

اکنون فضای کشور به افزایش قیمت خودروها متمرکز شده است و اکثرا منتقد این صنعت شده‌اند چرا که قیمت‌ها، قیمت رسمی کارخانه نیست. حباب فعلی قیمت خودرو با سوداگری دلال‌ها و بازار آزاد ایجاد شده است که باید دست دلالان بازار خودرو را قطع تا خودرو به قیمت واقعی به دست مردم برسد.

با پیگیری سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی از تضییع بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بیت المال مربوط به ایران خودرو جلوگیری شد.

 طبق گفته وزارت صمت،  در حال حاضر ۷۰ درصد از قطعات مورد نیاز کشور در حوزه صنعت خودرو با استفاده از ظرفیت های داخلی تولید می‌شود. 

یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو،  واردات ۳۰ درصد از قطعات خودرو است که با تحریم های ضالمانه آمریکا مواجه گردیده که طبق منویات مقام معظم رهبری و تاکید بر اقتصاد مقاومتی با حرکت به سمت تکنولوژی‌های روز و همچنین در اختیار گرفتن پلتفرمی ملی می‌توان صنعت خودرو را از چالش‌هایی مانند تحریم‌ها مصون نگاه دارد که این امر با روحیه جهادی، جوانان متخصص و متعهد و در عین حال توجه ویژه به قطعه سازان داخلی محقق خواهد شد.

خودرسازان باید با تولید محصولات با کیفیت و صادرات محور، صادرات خود را گسترش داده و با کسب درآمد ارزی به وضعیت بالانس ارزی رسیده و از منابع دولتی بی‌نیاز شود.

 مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اهدا لوح تقدیر به حجت الاسلام نیکویی رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی کشور از تلاش های وی در جهت جلوگیری از تضییع شدن بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بیت المال مربوط به ایران خودرو قدردانی و اظهارداشت؛ قطعا از توان سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و کاهش نارضایتی مردم استفاده خواهیم نمود و به این همکاری خیلی امیدوار هستم. 

در پایان مقرر گردید در راستای همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی در کشور در جهت جهش تولید، افزایش تعامل با شرکت های دانش بنیان و صادرات محصولات با کیفیت و قطع دلالان و سوداگران بازار تفاهم نامه همکاری دوجانبه ای ما بین سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار