کد خبر: ۱۵۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

«اسماعیل گرامی مقدم»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات 1400 اظهار کرد: امکان پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات 1400 وابسته به حضور مردم در انتخابات است. اگر در مقایسه و سنجش با انتخابات گذشته مجلس حساب کنیم و نامزدهای اصلاح طلب ردصلاحیت شوند، روشن است که اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان به شکست کشیده و رد صلاحیت شدند بنابراین نامزدی ندارند. از این جهت وقتی اصلاح طلبان نامزدی ندارند و در انتخابات حضور ندارند قاعدتا نامزد آنها هم در عرصه نیست. این رد صلاحیت و این شکست برعهده شورای نگهبان است که از اصلاح طلبان نامزدی را تایید نکرد.

او گفت: اما اگر نامزدی از اصلاح طلبان تایید شود، یعنی نامزد قوی و موثر در جبهه اسلامی نه نامزدی که شورای نگهبان تایید کند، می تواند به کشاندن مردم به پای صندوق های رای کمک کند. اگر مشارکت بالای 60 درصد باشد بی تردید اصلاح طلبان برنده انتخابات خواهند شد.

گرامی مقدم در خصوص وضعیت کشور در صورت پیروزی اصولگرایان در انتخابات 1400 خاطرنشان کرد: تصمیماتی که افراطی و برخلاف منافع ملی است، مانند تصمیمات غیر منطقی که مجلس می گیرد بر کشور تاثیرگذار است. اصلاح طلبان ثابت کردند که پافشاری بر مطالبات مردم، تنش زدایی در حوزه خارجی و مجامع بین المللی، نظام و سازمان دادن به منابع مالی و اقتصاد کشور همواره در اولویت برنامه آنها بوده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه این طرف هم رئیس جمهور آمریکا دنبال مذاکره با ایران و رفع تحریم هاست اگر یک فرد اصلاح طلب در راس قوه مجریه باشد البته با هماهنگی با مقام معظم رهبری که ایشان باید اجازه مذاکره را بدهند، به نظر می رسد که بتوانیم از سد تحریم ها عبور کنیم و کشور از نظر اقتصادی، به ثبات و پایداری نسبی دست پیدا کند. 

گرامی مقدم در پاسخ به اینکه برای انتخابات پیش رو چه نسخه ای باید پیچید، گفت: نسخه ای که برای انتخابات باید پیچیده شود این است که دغدغه چه حاکمیت چه جریانات سیاسی این باشد که مردم را به پای صندوق رای بیاورند و مشارکت مردم افزایش پیدا کند. برای افزایش مشارکت مردم باید نسخه ای پیچیده شود که در راستای تنش زدایی در منطقه و کل جهان باشد. ما تا تنش زدایی انجام ندهیم همین داستان ها را خواهیم داشت و مشکلات روی زمین خواهد ماند.

او افزود: باید اعتماد مردم را برگردانیم یعنی اعتماد از دست رفته ای که در اثر این اختلاس ها، دروغ گفتن ها، رد صلاحیت ها و از این دست مسائل که وجود دارد باید حل و فصل شود. باید نسخه ای برای مردم پیچید که منافع مالی کشور در کمک های مادی معنوی که به جنبش آزادی بخش می شود اینها تا حدود زیادی شفاف و روشن شود تا سوالاتی که در ذهن مردم وجود دارد، رفع شود. 5

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار