کد خبر: ۱۵۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
«گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا ضمن مخالفت با بازگشت واشنگتن به برجام، از دولت جو بایدن خواست با افزایش تحریم‌ها تهران را به میز مذاکره بکشاند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اظهارنظرهای مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره مواضع دولت جو بایدن در قبال برجام، نماینده تل‌آویو در واشنگتن نسخه‌ای برای رویکرد آمریکا در قبال ایران پیچید.

«گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با درخواست از دولت جو بایدن برای برنگرداندن واشنگتن به برجام ادعا کرد، «اگر دولت جدید به آن توافق برگردد، ما قادر نیستیم بخشی از چنین فرایندی باشیم».

به گزارش رویترز، این مقام صهیونیست در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم ادامه داد: «ما فکر می‌کنیم اگر ایالات متحده به همان توافق قدیمی که از آن خارج شده برگردد، همه اهرم‌های نفوذش را از دست خواهد داد».

به ادعای سفیر تل‌آویو در واشنگتن، در صورت بازگشت آمریکا به برجام برای «ایرانی‌ها انگیزه‌ای جهت بازگشت به مذاکرات وجود نخواهد داشت و این، اشتباهی بزرگ خواهد بود».


گیلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا

 

سفیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا سپس به دولت بایدن برای کشاندن ایران پای میز مذاکره توصیه‌هایی کرد و خواستار تشدید تحریم‌ها علیه این کشور شد.

اردان مدعی شد: «اینطور به نظر می‌رسد که تنها تحریم‌های فلج‌کننده، حفظ تحریم‌های کنونی و حتی افزودن تحریم‌های جدید به همراه یک تهدید نظامی معتبر که ایران از آن می‌ترسد، شاید ایران را به مذاکرات واقعی با کشورهای غربی بکشاند؛ مذاکراتی که شاید در نهایت باعث ایجاد توافقی شود که واقعا بتواند از دستیابی آن به (سلاح اتمی) ممانعت کند».

اظهارات این مقام رژیم اشغالگر قدس در شرایطی مطرح شده که ایران بارها اعلام کرده برنامه هسته‌ای این کشور صرفا برای مصارف صلح‌آمیز است.

مقام‌های ایران همچنین اعلام کرده‌اند که به دنبال نقض عهد و خلف وعده‌های طرف‌های غربی امضاکننده برجام، تهران دیگر پایبندی یک طرفه به تعهدات این توافق بین‌المللی را در دستور کار ندارد.

همچنین ایران به راحت به طرف‌های بین‌المللی اعلام کرده که در صورت عدم لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، روند کاهش تعهدات برجامی خود را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار