کد خبر: ۱۵۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛
به دنبال بارش برف سنگین در تگزاس و متوقف شدن فعالیت چاه‌های نفت و پالایشگاه‌ها در این ایالت، روز سه‌شنبه قیمت نفت افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال بارش برف سنگین در تگزاس که سبب بسته‌ شدن چاه‌های نفت بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت خام در آمریکا شد، قیمت طلای سیاه روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در حدود 13ماه گذشته رسید.

قیمت‌ها همچنین پس ازاینکه حوثی‌های یمن آغاز حملات خود به عربستان سعودی را اعلام کردند و نگرانی‌های عرضه در بزرگترین صادرکننده نفت جهان را افزایش دادند، صعود کرد. در حالی که خوش‌بینی‌ها نسبت به بهبود اقتصاد از ضررهای بیماری همه‌گیر کووید-19 به دلیل عرضه واکسن نیز از این روند پشتیبانی کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از تجربه بالاترین قیمت از اوایل ژانویه 2020، 41سنت یا 0.7درصد افزایش یافت و به 69.88دلار در هر بشکه رسید. بازار ایالات متحده به دلیل تعطیلی دولت فدرال روز دوشنبه بسته بود.

نفت خام برنت پس از رسیدن به بالاترین قیمت از ژانویه 2020 در جلسه گذشته، 7سنت یا 0.1درصد کاهش یافت و با ارزش 63.23دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

بارش برف سنگین و یخبندان در روز دوشنبه سبب توقف فعالیت چاه‌های نفت و پالایشگاه‌های تگزاس شد و محدودیت‌هایی را بر کارکنان خطوط لوله گاز طبیعی و نفت خام تحمیل کرد و همچنین باعث قطع برق حدود 4میلیون خانه و کسب و کار شد.

بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تگزاس حدود 4.6میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند و 31پالایشگاه در این ایالت قرار دارد که بالاترین آمار را در این زمینه نسبت به سایر ایالات‌ این کشور به خود اختصاص داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار