کد خبر: ۱۵۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: روز چهارشنبه تا پنج‌شنبه شب شاهد بارندگی، کاهش دما و وزش باد (گاهی شدید) در سطح استان و تداوم بارش برف در ارتفاعات استان مازندران هستیم.

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد آسمانی نیمه‌ابری گاهی ابری و مه‌آلود در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان هستیم که در ارتفاعات استان صاف تا نیمه‌ابری  از اواخر روز  با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود.

وی افزود: روز چهارشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد آسمانی نیمه‌ابری گاهی افزایش ابر و مه آلود و از شب به‌تدریج با بارندگی و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: براساس هشدار  سطح نارنجی هواشناسی مازندران با نفوذ تدریجی موج بارشی ابتدا از سمت ارتفاعات غربی و سپس در سطح  استان شاهد وزش بادشدید، به‌تدریج بارش باران و برف و کاهش محسوس دما در آسمان مازندران هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی از چهارشنبه آغاز شده و تا پنج‌شنبه شب ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: باتوجه به بارندگی، کاهش دما و وزش باد (گاهی شدید) در سطح استان و تداوم بارش برف در ارتفاعات؛ آسیب و خسارت به سازه‌‏های کم‌مقاوم در مناطق مرتفع، ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف وجود دارد.

رضوی به احتمال آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه‌غربی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط توصیه ما پرهیز از تردد جاده‌ای به‌ویژه در ارتفاعات نیمه‌غربی استان، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، استفاده از قیم برای نهالستان تازه تاسیس و تمهیدات لازم برای حفظ پوشش و هدر رفتن انرژی گلخانه‌ها است.

وی با اعلام اینکه نخستین روز اسفند ماه شاهد آسمانی نیمه‌ابری گاهی با افزایش  ابر هستیم، افزود: از اواخر روز  شنبه شاهد آسمانی ابری همراه با بارندگی( در ارتفاعات مه آلود با بارش برف) و وزش باد خواهیم بود که درباره جزییات آن در روزهای آینده اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه شب مواج خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار