کد خبر: ۱۵۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
شاید برایتان جالب باشد که بدانید فضانوردان در فضا چه غذاهایی میخورند و چه شکلی هستند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فضانوردان در فضا چه غذاهایی میخورند و چه شکلی هستند

غذای فضانوردان چه شکلی است؟

حتما غذاهای لقمه‌ای  (Food Bar) را دیده‌اید. خوراکی‌هایی که فضای بسیار کمی به خودشان اختصاص می‌دهند و تمام نیاز مصرف کننده را هم برطرف می‌کنند. حالا قرار است از همین نوع خوراکی‌ها برای فضانوردان هم استفاده شود.

فضانوردانی که تا چند وقت دیگر از طریق کپسول فضایی Orion به کره‌ی ماه می‌روند از این مدل خوراکی‌ها استفاده خواهند کرد. غذاهای لقمه‌ای فضانوردان کالری مورد نیاز بدن آن‌ها را تامین می‌کنند.


غذا در کپسول فضایی orion

غذا در کپسول فضایی orion

 

البته غذاهایی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضانوردان داده می‌شود از خوراکی‌های کپسول فضایی Orion‌ بهترند. در ایستگاه فضایی بین‌المللی غذاهای تازه‌تر، نوشیدنی و ۲۰۰ نوع خوردنی مختلف وجود دارد؛ اما چون Orion فضای کمتری دارد باید از خوراکی‌های جمع و جورتری در آن استفاده کرد.


شکل غذا های فضانوردان

شکل غذا های فضانوردان

 

غذاهای لقمه‌ای فضانوردان نیاز به نگهداری خاصی ندارند و آن‌قدری کالری دارند که رژیم غذایی فضانوردان را خراب نکنند. همچنین دور ریز این خوراکی‌ها بسیار کم است و حمل آن‌ها هم خیلی آسان خواهد بود. البته ناسا برای درست کردن چنین خوراکی‌هایی از دانشمندان و محققان مختلف استفاده کرده تا بتوانند غذاهایی درست کنند که از نظر مزه و تامین کالری مورد نیاز فضانوردان مناسب باشند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: digikala.com


برچسب ها: عکس جالب ، عجایب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار