کد خبر: ۱۵۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
وزیر کشور گفت: از هر مساله‌ ای که موجب نارضایتی و یا سرباز کردن نارضایتی‌های انباشته شده شود، جلوگیری کنید

وزیر کشور گفت: از هر مساله‌ ای که موجب نارضایتی و یا سرباز کردن نارضایتی‌های انباشته شده شود، جلوگیری کنید

عبدالرضا رحمانی فضلی: از سرباز کردن نارضایتی‌ها جلوگیری کنید

عبدالرضا رحمانی فضلی:

 * محور اول بحث امنیت است. قبل از انتخابات آمریکا و در آبان، سخت ترین شرایط را از نظر امنیتی پیش بینی می کردیم. همه مقدمات و امکانات و تجربیات را در حوزه مدیریت امنیت گذاشته بودیم که اتفاقی نیفتاد. به لطف خداوند متعال، هوشمندی مردم، هدایت خوب رهبری و تصمیمات درست رییس جمهوری، امسال مساله خاص امنیتی که موجب نگرانی زیادی شود، نداشتیم؛ هرچند بسترها و زمینه های آن فراهم بود.

* اکنون شرایط امنیتی مطلوب‌تر از گذشته است. با توجه به اتفاقاتی که در انتخابات آمریکا افتاد و نتیجه‌ای که از آن حاصل شد، یک فرد خودسر نادان تندروی افراطی کنار رفت. البته آنهایی که سرکار آمده‌اند هم به دنبال حل مشکل ما نیستند اما قطعا این فرد آگاهانه‌تر رفتار خواهد کرد. هر چند ما آمادگی هر شرایطی را داریم.

* رضایتمندی مردم بسیار مهم است. از هر مساله‌ای که موجب نارضایتی و یا سرباز کردن نارضایتی‌های انباشته شده شود، جلوگیری کنید. گاهاً موضوع بسیار کوچکی می‌تواند به شدت گسترش و وسعت یابد و مشکل آفرین شود؛ پس یک بخش کار سلبی است یعنی نگذاریم که این افزایش نارضایتی‌ها ایجاد شود و شرایط را مدیریت کنیم و بخش دیگر ایجابی است یعنی در بعد رضایتمندی مردم تلاش کنیم.

* گاهی با سرکشی‌ها، ملاقات‌ها و با برخورد خوب، حل مسایل و مشکلات روزانه و جاری مردم در سیستم‌های اداری ما و جلوگیری از تصمیم گیری‌های غلط می‌تواند رضایتمندی ایجاد کرد. فرمانداران و استانداران باید با نخبگان جامعه اعم از سیاسی، تولیدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اقشار مختلف جامعه و اصناف جلسه بگذارند و به حرفهای‌شان گوش دهند. بسیاری از مشکلات را می‌توان با جلسه با این دوستان حل کرد. اما آنچه که حل نمی‌شود، پیگیری کنید. همچنین تماس و ارتباط با مردم، انجام اقداماتی که موجب رضایتمندی باشد و جلوگیری از اموری که موجب نارضایتی مردم می شود، در دستور کار قرار دهید.

* هنوز فضای عمومی جامعه در بحث انتخابات مشارکت‌جویانه نشده است و هنوز افکارعمومی حساسیت زیادی به آن نشان نداده‌اند. گروه‌ها و احزاب نیز حرکت متقنی نسبت به این موضوع نداشته‌اند. البته با فرمایشات مقام معظم رهبری و درایت و حکمت ایشان در این زمینه که تصمیم خوبی اتخاذ و ابلاغ کردند، باید همه دستگاه‌ها و نهادها، عوامل مشارکت جویانه از جمله تشویق به رقابتی شدن انتخابات را پیگیری کنند.

* تلاش کنید تا جلوی قیمت‌های ناعادلانه را بگیرید. متاسفانه در بازار علاوه بر افزایش قیمت‌ها، برخی از شرایط سوءاستفاده می‌کنند و یک کالا در هر مغازه‌ای به قیمتی به فروش می‌رسد که گاهاً تفاوت قیمت‌ها تا دوبرابر است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir


برچسب ها: وزیر کشور ، گرانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار