کد خبر: ۱۵۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
وزیر نفت گفت:صادرات فرآورده نفتی از روزانه ۵.۹ میلیون لیتر در سال ۹۱ به ۲۳ میلیون لیتر در سال ۹۸ رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین،بیژن زنگنه  با بیان این مطلب در مراسم بهره‌برداری رسمی از طرح‌های ملی انتقال، توزیع و ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری سه طرح خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر ۸۵۰۰ میلیارد ریال بوده است که جا دارد از پیمانکاران این طرح قدردانی کنم.

وی افزود:خط لوله گوره- جاسک ایرانی‌ترین پروژه است و همه تجهیزات آن از جمله خط لوله، ورق و... در داخل کشور ساخته می‌شود.برای نخستین بار می‌گویم تلاشمان این است جوشکاری و لوله‌گذاری خط لوله گوره- جاسک تا پایان امسال تمام شود.

وزیر نفت بیان کرد: ظرفیت روزانه پالایش نفت خام کشور از ۱.۸ میلیون بشکه در سال ۹۲ به بیش از ۲.۲ میلیون بشکه رسیده است.زنگنه افزود: تولید روزانه بنزین کشور از کمتر از ۵۰ میلیون لیتر به ۱۰۷ میلیون لیتر و تولید روزانه گازوئیل از ۹۴ میلیون لیتر به ۱۱۳ میلیون لیتر رسیده است.

وی اظهار کرد: صادرات فرآورده نفتی از روزانه ۵.۹ میلیون لیتر در سال ۹۱ به ۲۳ میلیون لیتر در سال ۹۸ رسیده است.

وزیر نفت گفت: ۴۴ مجوز ساخت پالایشگاه نفت به ظرفیت روزانه ۳.۱ میلیون بشکه صادر کرده‌ایم؛ آنچه سهم‌مان در اجرای قانون پتروپالایشگاه‌ها بوده را اجرا کردیم.

زنگنه با اشاره به اینکه اگر بهینه مصرف نکنیم با هیچ برنامه تولیدی پاسخگوی نیازهای مصرف کشور نخواهیم بود، تاکید کرد:در آستانه انتخابات همه می‌خواهند بگویند پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ما ساختیم؛ ما مشکلی نداریم، اما این طرح با مدیریت و فداکاری مدیران، پیش رفته است و سند و مدرک آن موجود است که چگونه این پالایشگاه ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد:پالایشگاه ستاره خلیج فارس اگر با همان وضع مغشوش ادامه می‌یافت هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسید، اصل توسعه با مدیریت و اندیشه مدبرانه است.پالایشگاه ستاره خلیج فارس کار همه است.

۲۲۳۲۲۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار