کد خبر: ۱۵۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
نهال گردو؛ از نهال های بسیار پر سود کشاورزی می باشد . درست است پرورش درختان گردو نیاز به مهارت های باغداری و کشاورزی زیادی دارد ، اما امری قابل انجام است و مدت زمان کمی می توان مهارت های لازم را کسب نمود .

راه هایی برای خرید نهال گردو ارزان

نهال گردو؛ از نهال های بسیار پر سود کشاورزی می باشد . درست است پرورش درختان گردو نیاز به مهارت های باغداری و کشاورزی زیادی دارد ، اما امری قابل انجام است و مدت زمان کمی می توان مهارت های لازم را کسب نمود .

چرا خرید نهال گردو می تواند از کاشت بذر گردو بهتر باشد ؟

خرید نهال گردو ؛ با توجه به آنکه بذر آن توسط نهالستان های معتبر مانند : آریا نهال ، گلد نهال ، دکتر نهال و  ... پرورش داده می شود ، از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و از نژاد های بذر مرغوبی استفاده می کنند که شاید به سادگی در دسترس عموم قرار نگیرد . از طرف دیگر کاشت بذر گردو نسبت به کاشت نهال گردو ؛ از مدت زمان بسیار کمتری برخوردار می باشد و ریسک آنکه نهال شما فاکتورهای لازم جهت رشد و کیفیت لازم را داشته باشد ، پاس کرده است .

اما چطور می توان بهترین نهال گردوی ارزان خریداری کرد ؟

اگر تجربه ی خرید نهال در پاییز را داشته باشید ، هیچگاه ، آن را به زمستان و اسفند ماه نخواهید کشید  ! درست است نهالستان های منصف قیمت نهال گردو ؛ را در حد ممکن کنترل می کنند اما این یک امری اجتناب ناپذیر است که قیمت نهالی که در آبان ماه و آذر ماه عرضه می شود ؛ در حدود نصف قیمت در فصل زمستان می باشد ، از همین جهت توصیه می شود اگر در فصل پاییز با سرمای زیاد و بارش برف و باران دست و پنجه نرم نمی کنید ، خرید نهال گردو؛ خود را در این فصل انجام دهید .

عامل دوم تفاوت قیمت نهال گردو پیوندی از پایه بذری :

حقیقت ماجرا این است Walnut seedlings ؛ پیوندی نسبت به نهال های پایه بذری قیمت بیشتری را شامل می شوند ؛ تنها عامل آن هم این است که پایه پیوندی می باشد ، نهال های پیوندی اصولا اصلاح ژنتیکی می شوند و به ارقام تجاری و پر بازده تبدیل می شوند . نهال های پیوندی معروف مانند :

  1. نهال گردو چندلر : این نژاد نهال گردو؛ معمولا به شکلی نسبتا جدی رشد می کند و نیمه قائم می باشد. این نهال را با تراکم به ترتیب 7،7،7 متر می توانید بکارید . نهال گردو های چندلر، معمولا به شکلی نسبتا جدی رشد می کند و نیمه قائم می باشد. اگر قصد دارید درخت چندلر را با تراکم نسبتا زیاد کاشت کنید باید آن ها را با فاصله به ترتیب5،5،7 متر کاشت نمایید. ویژگی دیگر درخت را زمان ریزش برگ آن می نامند.
  2. نهال گردو فرنور : نهال گردو فرنور از نظر اصالت به کشور فرانسه بر می گردد. این نهال گردو، با توان بسیار بالایی به سرما دارد و از ارتفاع 1500 تا 2300 متر کاشته می شود .
  3. نهال گردو پکان : یکی از ارقام گردوی آمریکایی که بومی سازی شده و مناسب ارتفاعات گرمسیر از ارتفاع 50 الی 200 متر می باشد . گردو آمریکایی، نسبت به سرمای زیاد حساسیت دارد و در مقابل گرما نیز از ارقام مقاوم به شمار می آید. در این بین توصیه می شود اگر به دنبال کیفیت و ضمانت واقعی بازگشت کالا هستید ، نهال گردو را بهتر است از بهترین نهالستان ایران آریا نهال ؛ خریداری نمایید .

می باشد اما در مقابل نهال های بذری که با قیمت ارزان تر قرار گرفته اند از معروف ترین لیست نهال آن ها می توان به نهال های :

  • نهال گردو تویسرکان : محصول دهی درخت گردو 10ساله این نوع گردو سالانه حدود 80 تا 100 کیلو می باشد. قابلیت رشد در تپه های کوهستانی را دارد و برای پرورش آن در ارتفاع از سطح دریا برای شما محدودیتی وجود نخواهد داشت .
  • نهال گردو خوشه ای : از انواع نهال گردو؛ ای می باشد که به صورت خوشه ای باردهی نسبتا زیادی را هم دارا می باشد . نکته مهم دیگر در مورد کاشت نهال گردو خوشه ای، این است که این گیاه زمان زیادی را برای بیدار شدن از خواب زمستانی نیاز دارد. بنابراین اسیر یخ بندان های فصل بهار نخواهد شد.
  • نهال گردو ژنوتیپ آریا نهال : یکی از نهال های بومی آریا نهال که پایه بذری بوده و سالانه 70 کیلو باردهی گردوی خشک دارد . یکی از انواع نهال های گردو؛ تجاری که به عنوان یک نمونه عالی شناخته می شود. یکی از مهمترین خواص گردو ژنوتیپ دیرگل بودن آن می باشد و تناژ 60 کیلو گردو برای هر درخت می باشد .

و .... اشاره نمود که البته با مراجعه به نشانی زیر می توانید اطلاع دقیق از لیست خرید نهال گردو : 27 رقم از پر فروش ترین انواع نهال گردو ؛ مطلع شوید :

https://ariyanahal.ir/خرید-نهال-گردو/

نهال گردو، پرورش دلار بر روی شاخه های سبز :

به نقل از آریا نهال : فروش نهال گردو، هم برای فروشنده و هم برای خریدار یک بازی بُرد بُرد است ! واقعیت امر این است که خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد. شما کافی است باردهی هر درخت بالغ گردو را که در ارقام تجاری در حدود سالانه هر درخت بالغ 10 ساله در حدود 70 کیلوگرم در نظر بگیرید تا 100 درخت را در این عدد ضرب نمایید آن وقت با عددی در حدود 7 هزار کیلو گرم خواهید رسید ! حال هر کیلو گردو را با توجه به قیمت کنونی گردوی با پوست 100 هزار تومان در نظر بگیرید که در این صورت سود حاصل از فروش آن چیزی در حدود 700.000.000 میلیون تومان خواهد بود !

راه هایی برای خرید نهال گردو ارزان

اما خرید نهال گردو در نهالستان آریا نهال آیا با قیمت مناسبی صورت می پذیرد ؟

آریا نهال به دلیل آنکه سالیان سال می باشد در زمین های مادری خود به کاشت بذر و پرورش نهال ها می پردازد ، نهال را بدون واسطه به دست متقاضیان گرامی می رساند ، از همین جهت با قیمت و کیفیتی بسیار استاندارد عرضه ی نهال گردو ؛ خود را انجام می دهد .

نهالستان آریا نهال بزرگترین مرکز تولید کننده و عرضه کننده ی انواع ارقام نهال جهت کاشت و پرورش فضای سبز در ایران و خاورمیانه / مشاوره جهت احداث باغ می باشد . تمام انواع نهال با شناسنامه و گواهی بهداشت تحت نظر بهترین مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.

منبع :

https://ariyanahal.ir

برچسب ها: نهال ، گردو ، باغداری ، کشاورزی
نام:
ایمیل:
* نظر: