کد خبر: ۱۵۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

سلامت نیوز-مهدی اسفندیار: در وزارت بهداشت واقعا چه خبر است؟! آقای وزیر شما دقیقا کدام بخش را اداره می کنید . اکنون دهمین سال است که در حوزه سلامت قلم می زنم و تاکنون در دوران فعالیت خبری دستجردی و طریقت و قاضی زاده و نمکی را در حوزه وزارت بهداشت و عباسی و ربیعی و شریعت مداری را در بخش بیمه ای سپری کردم ، الحق و انصاف به عنوان یک کارشناس می گویم که هیچ وقت وزارت بهداشت را تا این حد عجیب و حیرت آور ندیدم.


یادتان هست که آقای نمکی کمتر از دو سال پیش در اردیبهشت سال گذشته از راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت تا پایان سال ۹۸ و نهایتا ۹۹ خبر داد، بنده مهدی اسفندیار همان موقع با قاطعیت اعلام کرد که هیچگاه ایشان در بازه مقرر چنین کاری را راه اندازی نخواهد کرد، شما در اینترنت آقای نمکی و پرونده الکترونیک سلامت را سرچ کنید؛ آقای حریرچی و پرونده الکترونیک سلامت و آقای جان بابایی و پرونده الکترونیک سلامت را سرچ کنید ببینید چه ادعاهایی را مطرح کردند و چه وعده هایی را دادند.


آنچه برای بنده مایه شگفتی فراوان است این است که دکتر نمکی در همین سال جاری طی دستوری به همه دانشگاه ها و بیمه ها از آنها خواسته و آنها را مکلف کرده که نسخه الکترونیک تولید کنند اما نه تنها که چنین اتفاقی نیفتاده بلکه وقتی سازمان تامین اجتماعی هم اقدام به حذف دفترچه های کاغذی کرده با واکنش سرد نمکی و دانشگاه ها مواجه شده است !


اما جالب است بدانید در باب اجرای سیاست های کلان ابلاغی در حوزه سلامت به شهادت دکتر ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت، در حد پرونده الکترونیک سلامت که هیچ در حد تولید نسخه الکترونیک که هیچ در حد حذف دفترچه های درمانی هم آمادگی ندارند؟!


یعنی در این حد که بتوانند در سیستم دانشگاه و بیمارستان های دانشگاهی جا بیاندازند که می توانید از امروز کد ملی بیمار را روی سر نسخه بنویسید و روی سر نسخه دارو را تجویز کنید.


جناب آقای نمکی لطفا شما یا یکی از مسئولین وزارت بهداشت این چند سوال اساسی را برای اصحاب رسانه توضیح دهد :


۱_ اصلا وزیر محترم ارتباطی هم با معاونت درمان و بیمه سلامت دارند یا نه؟!

۲_ مجری و اصطلاحا طرف حساب این بخشنامه ها و دستورات جنابعالی چه کسی است؟!


۳_ آقای نمکی آیا جنابعالی در موقع صدور دستور به خاطر بی اطلاعی از پتانسیل های کشور حرف ها و دستورات بی اساس و فاقد پشتوانه فنی صادر می فرمایید؟!


۴_ آیا دستورات شما فنی و مدیران ناتوان هستند؟!


۵_ یا اینکه نامه ها و دستورات دست اهالی رسانه می رسد اما دست مدیران محترم وزارتخانه و بیمه سلامت نمی رسد؟!

در زیر نامه وزیر محترم را می آورم تا مخاطبان خود قضاوت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار