کد خبر: ۱۵۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کمیسیون اروپایی طی نامه‌ای به سفیر آلمان در اتحادیه اروپا بار دیگر به تشدید کنترل‌های مرزی در این کشور برای مهار کرونا انتقاد وارد کرده و به برلین ۱۰ روز فرصت داد تا به این نامه انتقادآمیز پاسخ دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، وزارت کشور آلمان اخیرا واکنش خشمگینانه‌ای را به انتقادهای کمیسیون اروپایی از تشدید کنترل های مرزی توسط برلین برای مهار کرونا وارد کرده است.

حالا کمیسیون اروپایی با توجه به محدودیت های مرزی آلمان برای کشورهای چک، اسلواکی و منطقه تیرول اتریش در برابرمقاومت آلمان در این مناقشات تسلیم نشده و فشارها را افزایش داده است.

به این ترتیب فشارها برای لغو طرح تشدید کنترل های مرزی با کشورهای همسایه بر آلمان افزایش پیدا کرده است. در نامه شکایتی که کمیسیون اتحادیه اروپا به مایکل کلاوس، سفیر آلمان در اتحادیه اروپا نوشته است آمده است که چنین اقداماتی نامناسب و بی دلیل است.

در این نامه انتقاد آمیز که خبرگزاری آلمان آن را منتشر کرده است آمده است: ما اعتقاد داریم که هدف قابل درک آلمان یعنی حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی در یک پاندمی با اقدامات محدود کننده کم تر قابل دستیابی است.

کمیسیون اروپایی اکنون انتظار دارد که برلین ظرف 10 روز کاری آینده به این نامه پاسخ دهد. از لحاظ تئوری این وضعیت می تواند منجر به آغاز مراحل قانونی علیه آلمان شود که البته به دلیل بحران کرونا بعید به نظر می رسد.

کمیسیون اروپایی نامه های مشابهی را هم به کشورهای بلژیک، مجارستان، دانمارک، سوئد و فنلاند نوشته و در آن اعلام کرده که با تشدید کنترل های مرزی موافق نیست.

تحت فشارهای کمیسیون اروپایی وزیران اروپایی کشورها قرار است امروز (سه شنبه) درباره روند کار در مرزهای داخلی با هم مشاوره کنند.

کشورهای چک، اسلواکی و منطقه تیرول اتریش از روز 14 فوریه در لیست مناطق پر خطر ویروس های جهش یافته برلین قرار گرفته اند و سفر کردن از این کشورها به آلمان با در نظر گرفتن برخی استثنائات کم ممنوع شده است. وزیر کشور آلمان همه انتقادهای کمیسیون اروپایی به این اقدام آلمان را رد کرده است.

کمیسیون اروپایی از آلمان درخواست کرده که خود را به صورت تنگاتنگ تری با توصیه های کمیسیون در ارتباط با کنترل های مرزی هماهنگ کند.

کمیسر حقوقی اتحادیه اروپا هم چندی پیش در این رابطه نامه ای را به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوشته و درباره تصمیمات یکجانبه برای تشدید کنترل های مرزی ابراز نگرانی عمیقی کرده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت آلمان در حال حاضر تنها آلمانی ها و خارجی های دارای حق اقامت در این کشور می توانند از جمهوری چک و منطقه تیرول اتریش به آلمان سفر کنند. تنها برخی استثنائات برای کادر پزشکی ، رانندگان کامیون ها و کارگران فصلی کشاورزی وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یک سخنگوی کمیسیون اروپایی هم چندی پیش تاکید کرد که توصیه های اخیر به کشورهای عضو این اتحادیه بسیار واضح است و باید قطب نمای همه کشورها باشد. در غیر این صورت خطر جدایی و اختلال در آزادی تردد وجود خواهد داشت.

وی افزود: ما از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتظار داریم از از این رویکرد هماهنگ پیروی کنند. اگر همه با هم عمل کنند و یک جانبه کار نکنند اتحادیه اروپا کارآمدتر خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد که کمیسیون اروپایی با این مسئله موافقت کرده که سفرهای غیر ضروری از مناطق با موارد ابتلای زیاد به کرونا انجام نشود. با این حال باید از بستن مرزها و یا ممنوعیت های سفر در این اتحادیه جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار