کد خبر: ۱۵۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف 955 کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه دست ساز و بیش از 46 هزار انواع مواد محترقه غیرمجاز دیگر خبر داد.

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان با انجام اقدامات فنی و پلیس از فعالیت پنج نفر در تهیه و توزیع مواد محترقه و مواد پیش ساز مواد محترقه دست ساز در سطح شهرستان زنجان قرار گرفته و  پیگیری موضوع را  به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 وی افزود: ماموران در تحقیقات خود دریافتند متهمان قصد دارند مواد پیش ساز محترقه تهیه کرده را در وزن‌های کوچکتر بسته‌بندی کرده و  در سطح شهرستان زنجان توزیع کنند.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: ماموران طی پنج عملیات جداگانه و  پس از هماهنگی با مقام قضائی و با رعایت موازین شرعی، قانونی و حفظ حقوق شهروندی به محل اختفای متهمان در سطح شهرستان زنجان اعزام و مورد بازرسی قرار دادند.

 خانی پور خاطر نشان کرد: ماموران موفق شدند از محل اختفای یکی از متهمان 325 کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج به همراه ترازوی دیجیتال، نایلکس‌های مخصوص ساخت نارنجک دست‌ساز به همراه 23 هزار و 500 عدد مواد محترقه غیرمجاز کشف کنند.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: همچنین ماموران موفق شدند در این عملیات‌ها از چهار متهم دیگر مقدار 630 کیلوگرم مواد پیش‌ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج  و 23 هزار و 177 عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف کنند.

 وی تاکید کرد: در این عملیات‌ها در مجموع 955 کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه و 46 هزار و 677 عدد انواع مواد محترقه خارجی غیرمجاز کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری پنج متهم در این عملیات‌ها اظهار داشت: متهمان دستگیرشده به همراه اقلام مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

 خانی‌پور بر آمادگی کامل پلیس در روزهای پایانی و چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و افزود: پلیس با کسانی که بخواهند با تهیه و توزیع مواد محترقه و خطرناک، جان مردم را به خطر اندازند به شدت و برابر قانون برخورد می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به نزدیکی سال نو و چهار شنبه آخر سال از شهروندان خواست: در صورت مشاهده خرید و فروش مواد محترقه توسط افراد سودجو، با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار