کد خبر: ۱۵۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای عمانی خود از این کشور به دلیل ایفای نقش میانجیگرانه برای تقویت صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا قدردانی کرد.

به گزارش برنا، وزارت خارجه آمریکا درباره تماس تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه عمان بیانیه صادر کرد. بنا بر اعلام مقام‌های آمریکا و عمان، آنتونی بلینکن و «بدر بن حمد البوسعیدی» وزرای خارجه دو کشور چهارشنبه شب (دیشب) با هم تلفنی صحبت کردند.

وزارت خارجه آمریکا بیانیه کوتاهی درباره این رایزنی تلفنی منتشر کرد و از قدردانی بلینکن از مواضع و اقدامات عمان در منطقه غرب آسیا خبر داد.بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این تماس تلفنی از عمان به دلیل ایفای «نقش میانجیگرانه به منظور تقویت صلح و ثبات منطقه» قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «آنتونی بلینکن وزیر خارجه با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان صحبت کرد. آنها درباره همکاری امنیتی (بین دو کشور) حرف زدند و بر اهمیت روابط تجاری و سرمایه گذاری عمان با ایالات متحده تاکید کردند».

وزیر خارجه عمان در پیامی توییتری درباره صحبت تلفنی با وزیر خارجه دولت «جو بایدن» توضیح مختصری داد. وی نوشت: «امشب با دوست خوبمان آنتونی بلینکن وزیر خارجه (ایالات متحده آمریکا) صحبت کردم. مشتاق همکاری نزدیک (با بلینکن) برای دستیابی به اهداف مشترک برای عمان و ایالات متحده آمریکا هستم».

 

برچسب ها: عمان ، آنتونی بلینکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار