کد خبر: ۱۵۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
مدیرکل بهزیستی استان خراسا‌ن‌جنوبی گفت: ۵۵ پدرسالمند در آسایشگاه‌های خراسان جنوبی در سالروز ولادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) چشم انتظار دیدار فرزندانشان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب‌نژاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون هفت مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان خدمات توانبخشی مراقبتی ارائه می‌دهند و ۵۵ پدرسالمند در این مراکز در سالروز ولادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) چشم‌انتظار دیدار فرزندانشان هستند.

وی مجموع سالمندان زیر پوشش این مراکز را ۱۳۳ نفر برشمرد و گفت: مرکز توانبخشی مرکزی است که توسط فرد حقیقی و یا حقوقی با کسب مجوز از بهزیستی کشور تأسیس شده و مطابق دستورالعمل‌های سازمان به سالمندان واجد شرایط به طور شبانه‌روزی، خدمات توانبخشی مراقبتی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان خراسا‌ن‌جنوبی اقدامات پزشکی و پرستاری، خدمات توان‌بخشی پزشکی، توان‌بخشی اجتماعی، توان‌بخشی حرفه‌ای، توانبخشی آموزشی و اقدامات مراقبتی غیرمهارتی و برنامه‌های اوقات فراغت را از جمله خدماتی برشمرد که در این مراکز ارائه می‌شود.

عرب در خصوص یارانه این مراکز عنوان داشت: یارانه مراکز درجه یک، یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و درجه دو یک میلیون و ۱۰ هزار تومان است.

وی اعتبار اختصاص‌یافته ماهیانه به مراکز شبانه‌روزی سالمندان را حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای هر سالمند عنوان کرد.

انتهای پیام/3403/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار