کد خبر: ۱۵۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز فاز دوم واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور آغاز شد که در این فاز علاوه بر همکاران ما در نظام سلامت در بخش‌های آی سی یو و گروه‌های پرخطر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، واکسیناسیون گروه سالمندان به عنوان گروه آسیب پذیر شروع شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی روز پنجشبه در حاشیه آغاز واکسیناسیون سالمندان مقیم آسایشگاه‌ها افزود: امروز به شکل نمادین، واکسیناسیون این گروه‌ها را از آسایشگاه کهریزک آغاز کردیم و فردا در اکثر آسایشگاه‌های معلولان و سرای سالمندان کشور این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: در این فاز حدود ۲۰ هزار نفر از سالمندان و معلولان پرخطر واکسینه می شوند. همچنین بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ که در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده، واکسیناسیون سایر گروه ها بر حسب گروه بندی و با اولویت کادر بهداشتی و درمانی، گروه های آسیب پذیر مانند سالمندان، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه های پرخطری که در معرض آلودگی هستند انجام می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: پس از واکسیناسیون گروه های هدف، جمعیت عادی واکسینه می شوند. برآورد ما این است که تا پایان شهریور ماه بتوانیم اکثر گروه های هدف را واکسینه کنیم.

هنوز کرونای جهش یافته ایرانی نداریم

نمکی درباره کرونای ایرانی گفت: هنوز جهش قابل توجه داخلی که به عنوان جهش ملی از ویروس بخواهیم اعلام کنیم، نداشته‌ایم، اما هر لحظه ممکن است در گوشه‌ای از کشور شاهد جهش ویروس باشیم. امروز خوشبختانه همکاران ما در کمال تسلط بر وضعیت بیماری هستند و تعداد تست ها را افزایش داده ایم.

افزایش تست‌های روزانه کرونا

وزیر بهداشت اظهار کرد: امروز فقط در استان خوزستان حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تست انجام شد، در حالی که کل تست ها در کشور قبلا ۲۵ هزار تست در روز بود و امروز از مرز ۱۰۰ هزار تست در روز می‌گذریم و خانه به خانه دنبال موارد ابتلا به بیماری می گردیم و اگر مردم کمک و رعایت کنند، کنترل اوضاع در دست ما است و نگرانی عمده ای تا این لحظه نداریم.

لازم به ذکر است، واکسیناسیون کرونا در ایران از روز ۲۱ بهمن با تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» روسی به کادر درمان شاغل در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها آغاز شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار