کد خبر: ۱۵۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی اکنون در زمره چند استان در کشور به لحاظ وضعیت بروز کرونا در شرایط مطلوب و پایداری قرار دارد، گفت: پیشگیری از شیوع نوع جهش‌یافته کرونای انگلیسی نیازمند همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی اظهار کرد: هفته گذشته 6 مورد ابتلای کرونای انگلیسی در سطح استان شناسایی شد که نگرانی‌های زیادی از بابت انتشار این ویروس که خطر سرایت و همه‌گیری بالایی دارد، ایجاد کرده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: خطر سرعت انتقال ویروس و درگیر کردن گروه‌های سنی پایین‌تر از ویژگی‌های نوع جهش‌یافته ویروس انگلیسی است، بنابراین از مردم تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته و به‌طورجدی‌تر رعایت کنند.

وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هفته‌های اخیر در استان افزود: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به‌طور میانگین حدود ۷۰ درصد است و برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونای انگلیسی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین افراد جامعه افزایش یابد.

معتمدیان یادآور شد: در حال حاضر آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان کاهش چشمگیری یافته است و این امر نتیجه تلاش تمامی مسؤولان و دست‌اندرکاران کنترل کرونا در استان و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی تأکید کرد: حفظ شرایط موجود با همکاری مردم میسر است، لذا با توجه به شیوع بیماری کرونای انگلیسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌طورجدی، پرهیز از دورهمی و محافل خانوادگی و همچنین محدود کردن بازارهای عیدانه مورد تأکید است.

استاندار خراسان رضوی بر کنترل، نظارت و آگاه‌سازی مردم درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طریق اطلاع‌رسانی و تولید برنامه‌های خبری و آموزشی مختلف از سوی رسانه‌های جمعی تأکید کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار