کد خبر: ۱۵۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست تجاوزگری‌ها و جنایات آمریکا در خاک سوریه را فورا متوقف کند.

درخواست دمشق از شورای امنیت برای توقف تجاوز آمریکا به خاک سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست با مسئولیت‌پذیری، برای جلوگیری از حملات آمریکا به خاک سوریه و جلوگیری از تکرار آن بلافاصله اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این نامه که وزارت خارجه سوریه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاده، اقدام واشنگتن در حمله به مواضعی در استان دیر الزور نزدیک مرز سوریه و عراق نقض مفاد قانون بین المللی و منشور سازمان ملل خوانده شده است.

وزارت خارجه سوریه گفت: این تجاوز آشکار، حلقه جدیدی در سلسله تجاوزهای مکرر آمریکا تحت بهانه‌های واهی و توجیهاتی شرم آور است که مسئولان دولت آمریکا برای توجیه تجاوزهای خود بیان می‌کنند.

در این نامه آمده است: این تجاوز با نقشی که ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت دارد، متناقض است؛ شورایی که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

وزارت خارجه سوریه گفت که این تجاوز به عواقبی منجر خواهد شد که اوضاع منطقه را تشدید می‌کند، زیرا این یک شاخصه منفی از سیاست‌های دولت جدید آمریکا است که قرار است به مشروعیت بین المللی، قوانین بین المللی و تصمیمات شورای امنیت مربوط به حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال جمهوری عربی سوریه پایبند باشد است.

این وزارتخانه مجدداً از شورای امنیت خواست که مسئولیت‌های خود را در حفظ صلح و امنیت بین المللی به عهده بگیرد و سریعاً برای جلوگیری از ادامه تجاوزات و جنایات یک عضو دائمی علیه یک کشور دارای حاکمیت مستقل و یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد اقدام کند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد این سیاست‌های خصمانه فقط به گسترش هرج و مرج، از بین بردن زیرساخت‌های سوریه و افزایش تنش در منطقه و جهان منجر می‌شود و مستقیماً به نفع گروه‌های تروریستی مسلح است.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد که با شهید و زخمی شدن بیش از ۳۰ نیروی مسلح عراق از جمله نیروهای الحشد الشعبی همراه شد.

وزارت دفاع آمریکا هم به دنبال آن در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است.

وزارت دفاع عراق عصر روز جمعه اظهارات وزیر دفاع آمریکا در این خصوص را عجیب خواند و گفت: «ما ضمن تکذیب این خبر می‌گوییم که همکاریمان با نیروهای ائتلاف بین المللی محدود به هدف معینی است که برای تشکیل این ائتلاف به خصوص در زمینه مبارزه با داعش و تهدید آن برای عراق مشخص شده است به گونه‌ای که حاکمیت عراق و تمامیت ارضی عراق را حفظ کند».

انتهای پیام/341

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار