کد خبر: ۱۵۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
بعضی اوقات زندگی به روشی که شما می‌خواهید پیش نمی‌رود و همه در زندگی با عقب گرد‌هایی روبرو می‌شوند و طبیعی است که قبل از موفقیت چند بار شکست بخورید.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افرادی هستند که به جای اینکه مسئولیت اشتباهات خود را به عهده بگیرند، دیگران را مقصر می‌دانند. سرزنش دیگران در واقع به هیچ وجه به شما کمک نمی‌کند. اگر عادت به سرزنش دیگران دارید، ایجاد تغییراتی مثبت در زندگی، می‌تواند به شما کمک کند. می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید و به آن فرد موفقی تبدیل شوید که همیشه می‌خواستید. ممکن است انجام این تغییرات مثبت در زندگی زمان بر باشد؛ اما قطعاً ارزش آن را خواهد داشت.

خود را آموزش دهید

یکی از اولین کارهایی که برای جلوگیری از سرزنش کردن در دیگران باید انجام دهید، آموزش خودتان است. اشتباهات یا کاستی های شما ممکن است ناشی از کمبود دانش در موضوعاتی خاص باشد. بعضی از افراد وقتی در مدرسه خوب نیستند دیگران را سرزنش می‌کنند. می‌توانید سعی کنید از سرزنش دیگران برای پوشاندن نقص هایتان استفاده کنید؛ اما این کار برایتان فایده ای ندارد. در واقع بهتر است که عمیق تر فکر کنید و شروع به دانش اندوزی کنید تا بتوانید پیشرفت کنید. اگر مایلید تلاش کنید و کارهایتان را بهتر انجام دهید، نباید از عملکرد بد خود در گذشته شرمنده باشید.

وقت گذاشتن برای یادگیری بیشتر در مورد موضوعات مختلف می تواند بسیار مفید باشد. این توصیه فقط مربوط به افرادی که مدرسه می روند نیست. آموزش خود و کسب دانش بیشتر یک فرآیند مادام العمر است. همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد و شما می‌توانید در هر کاری که انجام می‌دهید بهتر شوید. خواه در تلاش برای یادگیری تکنیک های جدید باشید تا در شغل خود بهتر شوید، یا اگر فقط می‌خواهید به عنوان یک سرگرمی دانش را دنبال کنید، این فرآیند برای شما مفید خواهد بود. با سعی و تلاش می توانید سرزنش کردن دیگران را متوقف کنید و در کارهای مختلف پیشرفت کنید.

سخت تر کار کنید

آیا چندین بار در شرکت خود برای ارتقا اقدام کرده اید؟ شاید شما سال هاست در یک کار سطح پایین گیر کرده اید و دیگران را به خاطر وضعیت زندگی خود مقصر می‌دانید. درست است که گاهی اوقات شرایط مختلف می‌تواند انسان را از زندگی عقب نگه دارد، اما همچنین می‌توان کنترل زندگی خود را به دست گرفت و بیشتر کار کرد. به جای اینکه دیگران را سرزنش کنید، برای رسیدن به اهداف خود بیشتر تلاش کنید. با تلاش بیشتر، هر کاری که می‌خواهید در زندگی انجام دهید آسان تر خواهد شد. سخت کار کردن برای رسیدن به یک هدف، احتمال دستیابی به آن را بسیار بیشتر می‌کند.

انجام کار سخت همیشه آسان نیست. مقصر دانستن دیگران بسیار ساده تر است و ممکن است گاهی وسوسه شوید دیگران را سرزنش کنید. خود را به این رفتار بد عادت ندهید و دیگران را به خاطر کمبودهای خودتان سرزنش نکنید. به خود ایمان داشته باشید و بدانید که اگر سخت تلاش کنید، کارهای بزرگ امکان پذیر می‌شوند. اگر وقت برای سرزنش کردن دیگران دارید، باید بدانید بهتر است این وقت را برای انجام کاری مفید صرف کنید. روش های خود را تغییر دهید و زندگی شما بهتر خواهد شد.

خود را وقف ورزش کنید

یکی از مواردی که بسیاری از مردم در کشمکش با آن هستند، سلامت جسمی است. ممکن است در حال حاضر بدن شما در بهترین شکل خود نباشد و حتی ممکن است احساس کنید این شما را در زندگی عقب می اندازد. دیگران را به خاطر شرایط جسمی فعلی خود مقصر ندانید. اگر از سرزنش دیگران دست بردارید و سخت تلاش کنید، در این صورت بدن شما تغییر می‌کند. به دست آوردن فرم مناسب آسان نیست و برخی از افراد به خاطر شرایط پزشکی یا دلایل دیگر، بیشتر تقلا می‌کنند. صرف نظر از این ها، اختصاص دادن وقت خود به ورزش امری مثبت است و زندگی شما را به سمت و سوی بهتری تغییر می‌دهد.

رسیدن به فرم بدنی خوب فرآیندی است که زمان می برد. در واقع نباید خیلی نگران نتایج باشید و باید ورزش کردن را به عنوان یک تغییر دائمی در سبک زندگی خود در نظر بگیرید. سعی کنید یک روال مناسب برای تمرین داشته باشید تا بتوانید با گذشت زمان فرم بهتری پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که بهتر است قبل از شروع یک تمرین جدید با پزشک خود صحبت کنید. برخی از افراد ممکن است برای پیدا کردن تمرینات مناسب به کمک نیاز داشته باشند. ممکن است شرایط پزشکی خاصی داشته باشید که برخی از تمرینات را از سایر ورزش ها خطرناک تر کند. اگر با پزشک خود صحبت کنید و برای برنامه ورزشی خود تأیید بگیرید، می‌توانید با اعتماد به نفس به جلو حرکت کنید. می توانید به پزشک خود اطلاع دهید که می خواهید دست از سرزنش دیگران بردارید؛ احتمالاً او نیز از این تصمیم مثبت زندگی شما بسیار حمایت می کند.


بیشتر بخوانید


رژیم غذایی خود را تغییر دهید

تغییر در رژیم غذاییتان نیز می‌تواند بسیار مثبت باشد و به شما کمک کند تا دیگران را به خاطر برخی مسائل زندگی خود سرزنش نکنید. مشکلات وزن می‌تواند بسیار دردسرساز باشد و حتی باعث ایجاد مشکلات روانی در افراد نیز بشود. باید بدانید که کشمکش شما با رژیم غذاییتان غیرعادی نیست و بسیاری از افراد با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. بهترین کار این است که مسئولیت مشکلات رژیم خود را به عهده بگیرید و تغییرات لازم را ایجاد کنید. پیدا کردن یک رژیم غذایی درست که نیازهای تغذیه ای شما را برآورده کند، در حالی که به شما کمک کند وزن سالمی نیز داشته باشید، عالی خواهد بود. گاهی تهیه یک برنامه خوب به تنهایی دشوار است و ممکن است بهتر باشد به افراد حرفه ای مراجعه کنید.

اگر در مورد آن چه باید بخورید چیز زیادی نمی دانید، ممکن است صحبت با یک متخصص تغذیه مفید باشد. پزشک شما ممکن است بتواند یک متخصص تغذیه را که در مورد تغییرات رژیم غذایی اطلاعات دارد، به شما معرفی کند. گاهی اوقات پزشکان با توجه به سابقه پزشکی شما، توصیه های مناسبی به شما خواهند کرد. ممکن است بهتر باشد خوردن برخی غذاها را کاملاً متوقف کنید و به بعضی غذاهایی که در گذشته کمتر می خوردید، روی آورید. با پزشک خود همکاری کنید و در صورت نیاز، با یک متخصص تغذیه تماس بگیرید.

کسانی که از اختلالات خوردن رنج می‌برند، باید کمک بیشتری بگیرند. برای برخی از افراد، قرار گرفتن در مسیر درست، چیزی فراتر از رژیم گرفتن یا تغییر برخی عادت های غذایی است. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اختلال غذا خوردن دست و پنجه نرم می‌کنید، لطفاً کمک بگیرید. پزشکان و درمانگران می‌توانند به کسانی که در حال تقلا هستند کمک کنند و راه حل هایی ارائه دهند. شما مجبور نیستید به تنهایی با این مسئله روبرو شوید و مشکلات شما ممکن است فراتر از عادتِ اشتباهِ سرزنش دیگران باشد. حمایت و پشتیبانی در دسترس است و هر زمان که آماده بودید می توانید از متخصصان کمک بگیرید.

به سرگرمی هایی بپردازید که زندگی شما را غنی و پرمایه می کنند

سرگرمی ها می‌توانند برای کمک به شما در داشتن زندگی مثبت تر، بسیار مفید باشند. ممکن است این عادت را داشته باشید که دیگران را به دلیل سر رفتن حوصله یا نداشتن کاری برای انجام، سرزنش کنید. کنترل زندگی خود و پی بردن به اینکه این شما هستید که باید بفهمید چگونه از زندگی لذت ببرید، کاری عقلانی است. بعضی سرگرمی‌ها حتی می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک شخص احساس رضایت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال، بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند یاد بگیرند که چگونه موسیقی بنوازند و این درب‌های جدیدی را برای آن‌ها باز می کند. بعضی دیگر ممکن است علاقه مند به ورزش یا یادگیری نوعی کاردستی باشند. این سرگرمی‌ها می‌توانند به بخش های مهمی از زندگی شما تبدیل و باعث شوند احساس بهتری داشته باشید.

نباید دیگران را به خاطر احساس خود سرزنش کنید و باید سعی کنید از زندگی لذت ببرید. نیازی نیست که خوش بختی شما به افراد دیگر گره خورده باشد و می توانید به دنبال سرگرمی هایی باشید که برای شخص شما جالب هستند. به این فکر کنید که از چه نوع چیزهایی لذت می‌برید و سپس یک سرگرمی پیدا کنید که برای شرایط شما مناسب باشد. پیدا کردن سرگرمی مناسب، کار سختی نیست؛ زیرا گزینه های بسیار زیادی وجود دارد. سرگرمی باعث می‌شود سرزنش دیگران را متوقف کنید و بیشتر روی لذت بردن از زندگی خود متمرکز شوید. سرگرمی برای افرادی که در زندگی احساس رضایت نمی کنند و همچنین کسانی که برای مقابله با مسائل اجتماعی، دیگران را سرزنش می‌کنند، بسیار مفید است.

از اشتباه کردن نترسید

بسیاری از افراد، دیگران را سرزنش می کنند؛ زیرا نمی دانند چگونه با شکست مقابله کنند. همه در زندگی اشتباه می کنند و احتمالاً برخی از انتخاب های شما باعث شکستتان می شود. نباید هنگامی که در کاری شکست می خورید، اولین عکس العملتان یافتن یک مقصر باشد. گفتن جملاتی مانند "من فقط به خاطر فلانی شکست خوردم"، هیچ فایده ای ندارد. موفق ترین افراد جهان یاد گرفته اند که با شکست کنار بیایند و از اشتباه کردن نترسند.

اشتباهات و شکست ها در واقع می توانند معلمان بسیار خوبی باشند. شاید شنیده باشید که می گویند:" از شکست، بیشتر از موفقیت می توان آموخت." این بدان معنا نیست که شما باید بخواهید که شکست بخورید؛ بلکه به این معنی است که می توانید از شکست های خود برای موفقیت در آینده استفاده کنید. اگر اشتباهات خود را قبول نکنید، نمی توانید از آن ها درس بگیرید. اگر دیگران را سرزنش کنید و شکست های خود را نادیده بگیرید، بدون اینکه هیچ چیز ارزشمندی یاد گرفته باشید، برای همیشه در چاله گیر خواهید کرد. خوشبختانه، شما می توانید از این چرخه خارج شوید و مسئولیت اعمال خود را به عهده بگیرید. نگذارید ترس از شکست، شما را از امتحان کردن چیزهای مختلف باز دارد و هرگز به جای یاد گرفتن از اشتباهاتتان، دیگران را مقصر در نظر نگیرید.

اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، درمان را در نظر بگیرید

برخی از افراد نسبت به دیگران مشکل بیشتری با این مسئله دارند. اگر شما نیز جزء این دسته هستید و به نظر می رسد نمی توانید از سرزنش کردن دیگران به خاطر مشکلات خودتان دست بردارید، ممکن است لازم باشد با کسی صحبت کنید. یک روانشناس می‌تواند به شما کمک کند تا با شرایط خود کنار بیایید. تشخیص این که مشکل شما چیست، ممکن است زمان بر باشد؛ اما در صورت تمایل می توانید تحت حمایت یک روانشناس قرار بگیرید.

برخی از افراد تصمیم می‌گیرند با روانشناسان آنلاین تماس بگیرند؛ زیرا این کار راحت تر است. درمان آنلاین به افراد این امکان را می دهد تا بدون ترک خانه کمک بگیرند. روانشناس آنلاین یک گزینه مقرون به صرفه است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در صورت نیاز به گفت و گو با کسی در مورد آن چه در زندگی شما می‌گذرد، هم درمان حضوری و هم درمان آنلاین راه حل خوبی خواهند بود. شما هرگز مجبور نیستید به تنهایی با مسائل کنار بیایید و می توانید از حمایت دیگران استفاده کنید.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار