کد خبر: ۱۵۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
انتخابات فدراسیون فوتبال امروز یکشنبه 10 اسفند برگزار خواهد شد

انتخابات فدراسیون فوتبال امروز یکشنبه 10 اسفند برگزار خواهد شد

برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران

امروز، روز مهمی در تاریخ فوتبال ایران است. روزی که قرار است ساختمان پر سر و صدا و پر حاشیه خیابان شیخ بهایی، رییس خود را بشناسد و مطابق با سیاست ها و برنامه هایی جدید به مسیر خود ادامه دهد. فوتبالی که مدت هاست با سرپرست اداره می شود و در آن خبری از رییس نیست، در شرایطی امروز رهبر جدیدش را خواهد شناخت که چالش هایی بزرگ و بعضا در نگاه اول حل نشدنی را پیش روی خود می بیند که مهم ترین و بارزترین آن، مسئله بحران مالی و ورشکستگی احتمالی فدراسیون فوتبال در صورت محکومیت نهایی در پرونده مارک ویلموتس است. مشکلاتی دیگر نظیر فساد ساختاری، کمبود امکانات،نتایج ضعیف تیم ملی و... هم از دیگر چالش های شخصی به حساب می آید که امروز بتواند رای مجمع 89 نفره فدراسیون فوتبال را از آن خود کند. شخصی که هر که باشد، روزهایی سخت و پرتنش را در پیش خواهد داشت.

به بهانه انتخاباتی که قرار است صبح یکشنبه در سالن اجلاس سران برگزار و از طریق اینستاگرام فدراسیون فوتبال هم به صورت زنده پخش شود، مروری خواهیم داشت بر 5 کاندیدای نهایی و برنامه هایشان که بر سر یک صندلی رقابت می کنند:

علی کریمی

او بی تردید جذاب ترین چهره این انتخابات است. کسی که در طی سالیان فوتبال بازی کردنش از فتح و پرسپولیس تا الاهلی و بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال ایران به جادو با توپ فوتبال شهره بود و هیچ مدافعی تاب ایستادگی در مقابل تکنیک نابش را نداشت.او حالا با عزمی راسخ پا به کارزاری گذاشته که بی شک سخت تر از تمام مصاف های دوران فوتبالش خواهد بود.

کریمی که شاید اصلی ترین و شاخص ترین منتقد دوران ریاست مهدی تاج و محمدرضا ساکت در فدراسیون فوتبال بود، حالا در غیاب چهره هایی مثل علی دایی و سعید آذری-که به نفع کریمی از انتخابات کنار کشید- فوتبالی ترین کاندیدای این انتخابات به حساب می آید.کاندیدایی که در عین جذابیت، طی روزهای اخیر حاشیه ساز ترین چهره انتخابات هم بوده است. کریمی که به همراه نایب رییسش،مهدی مهدوی کیا، با انتشار بیانیه ای انتخاباتی همچنان بر انتقادهایش از مدیریت پیشین فدراسیون پافشاری کرد و فوتبال پاک را آرزوی خود دانست، ضمن تحریم مناظره ضبظی کاندیداهای فدراسیون فوتبال در شبکه سه و فرمایشی دانستن آن، تصمیم گرفت حرف هایش را در یک برنامه اینترنتی در بستر نمایش خانگی بزند. برنامه ای که البته هیچ گاه مجوز نگرفت و کریمی هم درنهایت آن را از رسانه ای دیگر در اختیار مردم قرار نداد تا درنهایت به تنها کاندیدایی بدل شود که بدون ارائه عمومی برنامه ها و نقطه نظراتش پا به انتخابات امروز می گذارد. کریمی که کاندیدای مورد اقبال هواداران فوتبال و پیشکسوتان است، برای کسب اکثریت آرای مجمع باید چشم انتظار یک شگفتی باشد. شگفتی ای که اگر رخ دهد، می تواند مسیر فوتبال ایران را تغییر دهد. کریمی البته با پیام آخری که دیشب نوشت تلویحا گفت رای نیاورده، مگراینکه در لحظه آخر آرا برگردد. چیپ علی این بار گویا به تور دروازه فوتبال نمی چسبد.

شهاب الدین عزیزی خادم

یکی از چهره های همیشه پر سر و صدای مدیریت فوتبال ایران طی سالیان اخیر، شهاب الدین عزیزی خادم بوده است. او که سابقه حضور در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال را دارد و سمت هایی همچون ریاست سازمان تیم های ملی و رییس شورای عالی راهبردی فدراسیون فوتبال را برعهده داشته، حالا وارد رقابت برای کسب صندلی ریاست فدراسیون شده است.

عزیزی خادم در نزد جامعه به نسبت سایر کاندیداها کمتر شناخته شده است اما این به هیچ وجه به این معنا نیست که او شانس کمی برای کسب صندلی ریاست فدراسیون فوتبال دارد. عزیزی خادم به واسطه ارتباط خوبی که با اعضای مجمع-به ویژه هیئت های استانی- دارد و همچنین ائتلاف نامحسوسی که با حیدر بهاروند،سرپرست فعلی فدراسیون و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات امروز انجام داده است، هیچ بعید نیست که به شگفتی ساز انتخابات امروز تبدیل بشود.

او با انتشار برنامه راهبردی 36 صفحه ای، به بیان برنامه هایش پرداخته و اعلام کرده که به دنبال ایجاد وفاق ملی برای حل مشکلات فوتبال است.

مصطفی آجرلو

نام آجرلو همه را به یاد دوران مدیریت او در تیم های پاس،استیل آذین و تراکتور می اندازد. او که در اواخر دهه 70 وارد فوتبال شد و مدیریت تیم پاس تهران را برعهده گرفت، توانست روزهای خوبی را برای این تیم رقم بزند اما در دوران حضورش در استیل آذین دستاوردی جز خرید ستاره های میلیاردی و در نهایت اختلاف و درگیری با مهم ترین ستاره تیمش یعنی علی کریمی که حالا رقیب آجرلو در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است، نداشت و دوران حضورش به عنوان مدیرعامل تراکتور هم چندان برای او موفقیت آمیز نبود.

آجرلو یکی از افرادی است که در انتخابات 4 سال پیش فدراسیون، از مهدی تاج شکست خورد و همان وقت انتقادات تندی را در خصوص نحوه برگزاری رای گیری مطرح کرد. او حالا با توپی پر پا به انتخابات اسفند 99 گذاشته و از فعال ترین کاندیداهای این کارزار بوده است. آجرلو طی این مدت چندین سفر انتخاباتی داشته و در فضای مجازی هم با ساخت تیزرهایی انتقادی، حضوری پررنگ داشته و در مناظره دوشنبه شب گذشته هم دم از حرفه ای شدن و جهانی شدن فوتبال زد و حالا باید دید مجمع امروز چه اقبالی به آجرلو و برنامه هایش نشان خواهد داد.

کیومرث هاشمی

از مدیران تاثیرگذار ورزش ایران در دهه 80 و از چهره های نزدیک به محمود احمدی نژاد که در دوره ریاست جمهوری او به سمت هایی همچون معاونت سازمان تربیت بدنی و سرپرستی فدراسیون فوتبال هم رسید و از سال 1392 تا 1396 هم به عنوان رییس کمیته ملی المپیک فعالیت کرد.هاشمی حالا یک بار دیگر در تلاش است تا بتواند به ساختمان فدراسیون بازگردد و این بار دیگر نه مثل سال 1385 در مقام سرپرستی،بلکه رییس فدراسیون فوتبال شود.

هاشمی برخلاف سایر نامزدها چندان پر سر و صدا عمل نکرده و در معدود صحبت های خود، بر سوابق مدیریتی اش در ورزش تاکید داشت و در مناظره برنامه فوتبال برتر هم ترجیح داد تا نسبت به حملات و انتقادات سایر کاندیداها چندان فعال عمل نکند و باید دید درنهایت او چند رای مجمع را از آن خود خواهد کرد. ظاهرا او بیش از دیگران شانس ریاست فدراسیون فوتبال را دارد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار