کد خبر: ۱۵۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زلزله سی‌سخت گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت در بازسازی و نوسازی ساختمان های آسیب دیده از زلزله سی سخت، الزامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده  در نشست کارگروه زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کیفیت مصالح ساختمانی یکی از عواملی است که به همراه شرایط ساختگاهی، طراحی، اجرا، نگهداری و تعمیر در دوام و آسیب پذیری ساختمان ها نقش بسزایی دارد.

وی افزود: استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت و استاندارد می‌تواند باعث افزایش طول عمر و مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله شود.

در ادامه این نشست، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: لیست واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر، به دستگاه‌های ذیربط از جمله: استانداری، بنیاد مسکن، نظام مهندسی ساختمان، دبیرخانه شورای فنی، نوسازی مدارس و اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال شده است.

وی افزود: واحدهای تولیدی دارای نشان استاندارد استان توان تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز جهت بازسازی مناطق زلزله زده را داشته و لذا انتظار می‌رود پیمانکاران و دستگاه‌های متولی از حداکثر ظرفیت واحدهای تولیدی با کیفیت استاندارد در بازسازی مناطق زلزله زده برای رونق تولید و اشتغال در استان استفاده کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار