کد خبر: ۱۵۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان:
سرهنگ «حسین مصطفی پور» با بیان اینکه سوژه های فراوان و جذاب دفاع مقدس بسیار جای کار دارد، گفت: دفاع مقدس آن قدر بزرگ است که سالیان سال نیاز به کار فرهنگی و هنری، قلم فرسایی و تولید داستان، شعر، فیلم، تئاتر و... دارد؛ لذا اهالی فرهنگ و هنر باید از معارف دفاع مقدس سوژه بگیرند.

اهالی فرهنگ و هنر باید از معارف دفاع مقدس سوژه بگیرند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان امروز (10 اسفند) در آیین اختتامیه دو جشنواره استانی «شعر پایداری» و «جایزه ادبی یوسف»، مقوله فرهنگ را شاخصه قابل توجه این مرز و بوم دانست و اظهار داشت: دنیا ایرانیان را به فرهنگ می شناسد و تاریخ این مرز و بوم مملو از آثار درخشان ملی و بین المللی فرهنگی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مقوله ادبیات پایداری و معارف دفاع مقدس در حوزه فرهنگ پدیدار شد، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس فضایی را ایجاد کرد تا اهالی فرهنگ و ادب و قلم به ادبیات پایداری بیشتر بپردازند و شاهد تولید آثار شاخص در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر لزوم بهره برداری از گنجینه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: فرزندان این مرز و بوم در طول هشت سال دفاع مقدس مظلومانه و با دست خالی و در سخت ترین شرایط در برابر جبهه کفر و استکبار که با تمام قوا برای نابودی نظام اسلامی آمده بود، ایستادگی کردند و حماسه های درخشانی را آفریدند.

مصطفی پور، حماسه ها و از خود گذشتگی ها و فداکاری ها و شجاعت ها و قصه های دوران دفاع مقدس را تمام ناشدنی دانست و افزود: با جانفشانش شهدا وجبی از خاک مقدس این کشور جدا نشد و ملت ایران با وجود همه محدودیت ها و دشمنی ها، از تهدید بزرگ جنگ سربلند و پیروز بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه سوژه های فراوان و جذاب دفاع مقدس بسیار جای کار دارد، متذکر شد: دفاع مقدس آن قدر بزرگ است که سالیان سال نیاز به کار فرهنگی و هنری، قلم فرسایی و تولید داستان، شعر، فیلم، تئاتر و... دارد؛ لذا اهالی فرهنگ و هنر باید از معارف دفاع مقدس سوژه بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان عاشورا را جوهره فرهنگ شیعی دانست و تاکید کرد: پژوهشگران، نویسندگان و شاعران زیادی در طول تاریخ شیعه درباره عاشورا قلم فرسایی کردند؛ دفاع مقدس ما نیز به تأسی از عاشورای امام حسین(ع) شکل گرفت و شهدا و رزمندگان قدم به قدم در جبهه از عاشورا الگو می گرفتند و متوسل به اباعبدالله الحسین(ع) می شدند.

 

وی با بیان اینکه نظام فرهنگی غرب برای تجاوز خود به کشور ویتنام هزار فیلم ساخته است، تصریح کرد: هنوز برای هشت سال دفاع مقدس خود آثار فاخر سینمایی نداریم، این در حالی است که هر کدام از عملیات های دوران دفاع مقدس یک داستان و یک سوژه فیلم و تئاتر است و اگر روایت خوبی داشته باشیم، شاهد استقبال مردم از فیلم و تئاتر دفاع مقدس خواهیم بود.

مصطفی پور مردم را تشنه کار فرهنگی فاخر در حوزه دفاع مقدس دانست و متذکر شد: خوشبختانه در حوزه شعر و داستان پایداری آثار خوبی تالیف و چاپ شده است، اما در حوزه فیلم و تئاتر هنوز حق مطلب را ادا نکردیم.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به تاریخ شفاهی دفاع مقدس، اظهار داشت: یادگاران دفاع مقدس ناگفته های فراوانی از آن دوران دارند و سینه والدین شهدا مملو از خاطرات فرزندان شهیدشان است و این واهمه وجود دارد که با از دست دادن آنان، این معارف و خاطرات و روایات نیز از دست برود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نسل جوان را نیازمند آشنایی با سبک زندگی شهدا دانست و افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر شاهد رشد تولید آثار در حوزه دفاع مقدس هستیم و اهالی فرهنگ و هنر و قلم بدون نگاه مادی اقدام به ضبط و ثبت و ارائه و چاپ آثار می کنند.

وی با بیان اینکه کار کردن برای دفاع مقدس باید با همان روحیه دفاع مقدسی باشد، خاطرنشان کرد: وظیفه ما حفظ آرمان ها و ارزش هایی است که متبرک به خون شهدا شده و شهدا برای دفاع از این آرمان ها و ارزش ها از جان شیرین خودشان گذشتند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار