کد خبر: ۱۵۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
گروه استان‌ها - استاندار یزد گفت: جامعه ما همواره به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند است و باید خدمات مؤثر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت مستمر اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی طالبی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: ما در جامعه در همه دوره‌ها نیازمند حفظ فرهنگ ایثار و شهادت بودیم.

وی گفت: این امر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و باید همواره زنده‌کننده نام و یاد شهدا و ایثارگری‌ها های شهدا به صورت جدی و اساسی باشیم در راستای ترویج فرهنگ متعالی ایثار اقدام کنیم.

استاندار یزد با اشاره الگوهای بسیار بزرگی را در حوزه ایثار و شهادت داریم افزود: در یک سال گذشته تاثیر فرهنگ ایثارگری سردار حاج قاسم سلیمانی را در جامعه دیدیم و اکنون از مکتب حاج قاسم صحبت می‌کنیم.

طالبی بیان کرد: وقتی یک شهید به تنهایی می‌تواند یک مکتب و راهنمای جامعه در مسیر زندگی و فعالیت باشد، فرهنگ ایثار و شهادت با وجود هزاران شهید در گوشه و کنار که هر کدام داستان و سرگذشت ایثارگری آن‌ها درسی برای ما است.

وی تصریح کرد: وقتی یک مقدار نسبت به این فرهنگ و ظرفیت‌های خود بی‌توجهی کنیم با انواع و اقسام مشکلات و آسیب‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مواجه می‌شویم، اکنون راه حل بسیاری مشکلات و آسیب‌هایی که جامعه دارد از طریق در بازگشت به فرهنگ ایثارگری محقق می‌شود.

استاندار یزد ادامه داد: هر موقع به موضوعات مربوط به شهدا و ایثارگران می‌پردازیم قبل از اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شود مسائل مادی مربوط به خانواده در اولویت قرار می‌گیرد و حول آن صحبت می‌شود.

طالبی گفت: وقتی کلمه جانباز بیان می‌شود، به جای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت جانبازی در ذهن ما آشکار شود مسائل و مشکلاتی که با آن رو به رو هستند به ما یاد می‌آید.

وی ادامه داد: وقتی از رزمندگان و خانواده‌های شهدا صحبت می‌کنیم قبل از اینکه به ما درس دهند از چه فرهنگی و چه الگوهایی صحبت می‌کنیم موضوعاتی به ذهنم می‌آید که اولویت لازم را ندارد.

طالبی افزود: پتانسیل‌های خوبی در اختیار داریم، ایده پردازی‌ها و پیشنهادات گوناگونی را مطرح می‌کنند، که طرح‌ها و خدماتی را تعریف کردند که سبب شد اقدامات و فعالیت‌های خوبی در استان اجرا شود.

استاندار یزد با بیان اینکه اقداماتی که از ایده‌های خوب در استان به دست آمده باید به طور مستمر و پایدار اجرا شود و به عنوان الگو به دیگر استان‌ها معرفی شود اظهار داشت: از ایده پردازان برنامه‌های فرهنگی به خصوص ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شود.

انتهای پیام/781/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار