کد خبر: ۱۵۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
گروه استان‌ها-مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بازگشت الگوی زمستانه با برف و سرما اردبیل را در بر می‌گیرد.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اردبیل  اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های انجام شده الگوی زمستانه به شکل حاکمیت سرما؛ برف و ‌کولاک از عصر امروز استان اردبیل را در بر می‌گیرد.

وی افزود: با نفوذ زبانه یک ناوه اطلسی استان اردبیل  ابری و‌ مه آلود‌ شده و بارش برف آغاز می‌شود و از عصر میزان بارش افزوده ‌شده و‌ گستره آن با شدت کمتر به پهنه مرکز ی اردبیل کشیده می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: هوای اردبیل سه شنبه تا اندازه‌ای مشابه آنچه در سیستم قبلی روی داد‌ خواهد‌ بود و با بارش خفیف برف سبک؛ وزش باد سرد و کولاک‌ در بعضی گذرگاه‌ها هوا بطور محسوس ‌سرد شده ولی شدت آن به اندازه سرمای سیستم قبل نبوده و بیشینه دما منفی سه خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: چهارشنبه اردبیل نیمه ابری گاهی و به خصوص عصر و شب ابری و‌ مه آلود با احتمال برف پراکنده انتظار می‌رود ولی در شرق اردبیل احتمال بارش خفیف باران و برف زیاد است.

وی ضمن هشدار به کشاورزان  افزود: با توجه به تداوم هوای سرد در طول شب‌ها و ساعات اولیه صبح در مناطق مرکزی و جنوبی ضروری است در مورد محافظت از لوله‌های آب و مدیریت حامل‌های انرژی به‌ویژه مصرف گاز خانگی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و  ترددکنندگان و رانندگان انتظار می‌رود از سفرهای غیرضروری جلوگیری کرده و تا حد امکان سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

انتهای‌پیام/131/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار