کد خبر: ۱۵۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
اولیا علی بیگی گفت: این ذهنیت وجود دارد که کارگر باید در مناطق محروم ماهانه ۵۰۰هزار تومان حقوق دریافت کند در حالی که بر اساس آمار هزینه در مناطق محروم گران تر است.شورای کار حقوق مناسب را تامین کنند.

به گزارش برنا؛ همایش ملی خانه های بهداشت کارگری برتر و رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب در این زمینه با حضور محمدرضا شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

اولیا علی بیگی، رییس شورای عالی کار گفت: هدف از ایجاد خانه بهداشت کارگری جلوگیری از حوادث کار است. مهمترین شاخصه در تامین سلامت کارگران ترویج سلامت در محیط کار است. هرچند این مقوله به تنهایی از پس این وزارتخانه بر نمی آید بلکه تمامی نهادهای ذی ربط باید به فعالیت بپردازند.

او افزود: باید بسیج همگانی اتفاق بی‌افتد در کرونا باید تمامی نهادها به فعالیت بپردازند در بحران کرونا با تمهیدات رهبری و اقدامات مسئولان این همگیری مهار شد. باید آموزش های لازم در کرونا مورد توجه قرار گیرد. برای سالم سازی محیط کار هزینه ها به سرمایه تبدیل می شود. خانه های بهداشت باید در بطن اقدامات قرار گیرد.

علی بیگی تصریح کرد: در اسفند ماه دستمزدها رونق پیدا می کند. اظهار نظرهایی را بعضا می بینیم که در جامعه وجود ندارد. مسئله مزد منطقه ای مطرح شده است. مجلس تصویب کرده هر ساله متناسب با نرخ تورم حقوق ها افزایش یابد ،حال این سوال مطرح است که چه زمانی مجلس متناسب با تورم دستمزد تعیین کرده است.

رییس شورای عالی کار ادامه داد: امروز جامعه بازنشستگی کشور چرا دچار مشکل شده است؟ معیشت بازنشسته با مشکل همراه است. در دوران اشتغال حقوق این افراد مناسب نبوده و بر آن‌اساس حقوق دریافت می کنند. این گونه اظهارات متناسب با شرایط نیست. نمایندگان مجلس بگویند مزد منطقه ای یعنی چه؟

او در پایان گفت: این ذهنیت وجود دارد که کارگر باید در مناطق محروم ماهانه ۵۰۰هزار تومان حقوق دریافت کند در حالی که بر اساس آمار هزینه در مناطق محروم گران تر است.شورای کار حقوق مناسب را تامین کنند.

//انتهای پیام:3

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار