کد خبر: ۱۵۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
محسنی بندپی درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در تهران و نگرانی‌های موجود در این زمینه توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در حاشیه جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان تهران اظهار کرد: روند شیوع بیماری کرونا در کشور صعودی است و اکنون خوزستان وارد پیک سوم شده و استان‌هایی مثل اردبیل، آذربایجان، کهگیلویه و بویراحمد هم به این ماجرا دچار شده اند و اگر مراقبت نکنیم در تهران هم شاهد این موضوع خواهیم بود.

وی ادامه داد: در تهران میزان شیوع ۶.۱۷ است، یعنی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر این مقدار دچار بیماری شده‌اند و ۵.۶ دهم ضریب فوتی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. میزان فوتی‌ها کم است، اما نگرانی وجود دارد که با توجه به کاهش ۱۰ درصدی فاصله گذاری با افزایش بستری و فوتی مواجه خواهیم شد.

استاندار تهران گفت:یکی از راهکار‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا اجرای طرح شهید سلیمانی بود. خواهش من از فرمانداران این است که بگویند چقدر از افراد در قرنطینه مانده اند و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شده است و نقطه کلیدی طرح شهید سلیمانی همین در قرنطینه ماندن است.


بیشتر بخوانید


محسنی بندپی بیان کرد: نکته حائز اهمیت عمق بخشیدن به فاصله گذاری اجتماعی است و هر نوع تجمع مثل فروشگاه‌های بهاره و مراسم‌های ختم ممنوع است و حتما باید دقت شود.

استاندار تهران تصریح کرد:ما در بانک‌ها تجمع بیش از حد داریم و به بانک‌ها گفته ایم که خدمات الکترونیکی را بیشتر کنند، همین طور آزمون‌های علمی داریم که اگر تشخیص داده شود که نباید برگزار شوند، به تعویق باید بیفتند. در برگزاری مراسم‌های سوگواری باید مجوز صادر نکنیم و شرایطی که پیش گرفته ایم ادامه یابد.

وی افزود: برای ایام نوروز باید در تهران شرایطی فراهم کنیم تا تجدید روحیه ایجاد شود و در این مسیر رهگیری بسیار حائز اهمیت است و پیداکردن نقاط کلیدی هم از اقدامات پیشگیرانه در بیماری کرونا است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار