کد خبر: ۱۵۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
صدها دختر نوجوان که جمعه گذشته از یک مدرسه شبانه‌روزی در شمال غرب نیجریه ربوده شده بودند سرانجام پس از چهار روز اسارت روز سه شنبه آزاد شدند.
 
دختران دانش‌‌آموزِ ربوده شده در نیجریه آزاد شدند
 
به گزارش یورونیوز، فرماندار ایالت زامفارا، جایی که دختران دانش‌آموز جمعه شب گذشته از خوابگاه مدرسه‌ای شبانه روزی در این ایالت ربوده شده بودند روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که افراد ربوده شده آزاد شده و هم اکنون در ساختمان فرمانداری نگه‌داری می‌شوند.
 
این مقام ارشد محلی در ایالت زامفارا شمار دانش‌آموزان ربوده شده را ۲۷۹ نفر اعلام کرد و یادآور شد که کلیه افراد آزا شده در سلامتی کامل به سر می‌برند.
 
این در حالیست که پیش از این و در پی حمله افراد مسلح به مدرسه شبانه روزی واقع در ایالت زامفارا اعلام شده بود که ۳۱۷ دانش‌آموز مفقود شده‌اند.
 
خبرنگار فرانس‌پرس که در محل حضور داشت در توضیح مشاهدات خود گفته است که دختران دانش‌آموز با چهره‌‌هایی که خستگی در آن مشهود بود صبح روز سه شبنه سوار بر چند مینی‌بوسی به ساختمان فرمانداری آورده شدند.
 
این افراد سپس به سالن اجتماعات فرمانداری منتقل شدند و در آنجا لباس‌های تمیز، عمدتا به شکل پوشش‌ اسلامی به رنگ آبی آسمانی میان آنها توزیع شد.
 
مراسم استقبال سپس با پخش سرود ملی نیجریه آغاز شد و دانش‌آموزان زیر نگاه لنز دوربین‌های خبرنگاران برای ادای احترام از جای خود برخواستند.
 
این چهارمین بار ظرف دست کم سه ماه گذشته است که دانش‌‌‌آموزان مدارس در شمال غرب نیجریه توسط افرادی مسلح و ناشناس ربوده می‌شوند.
 
به گزارش رسانه‌های محلی و بین المللی، این بخش از نیجریه به کانون فعالیت گروه‌های تبهکار تبدیل شده که از آنها به «راهزن‌ها» نام برده می‌شود.
 
بوکوحرام یکی از این گروه‌های تبهکار و افراطٰ‌گرا است که پیش از این مسئولیت چند مورد آدم‌ربایی را بر عهده گرفته بود.
 
باج‌گیری هدف اصلی این گروه‌ها است که تبهکاران برای تحقق آن جدا از آدم ربایی دست به عملیات مختلف از جمله ربودن حیوانات پرورشی در سطح گسترده می‌زنند.
 
گروه «راهزنان» در جریان عملیات آدم‌ربایی معمولا شکار خود را از میان شخصیت‌های عمومی و یا مسافران بزرگراه‌ها انتخاب می‌کنند.
 
این در حالیست که به نظر می‌رسد طی ماه‌های اخیر دانش‌آموزان مدارس به طعمه پرسودی برای این گروه‌های تبهکار تبدیل شده‌اند.
 
مقامات محلی در ایالت زامفارا پیش‌ از این بارها برای حل معضلات موجود باب مذاکره و گفتگو را با تبهکاران باز و به آنها پیشنهاد کرده‌اند که در ازای تحویل سلاح از عفو برخوردار شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار