کد خبر: ۱۵۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
اینستاگرام به تازگی قابلیتی به نام «Live Rooms» را معرفی کرده که عملکرد لایو را افزایش می‌دهد. این ویژگی که شبیه به «Squad Stream» توییچ است، امکان اجرای لایو همزمان حداکثر ۴ کاربر را فراهم می‌کند.

به گزارش برنا، اینستاگرام با چنین قابلیتی می‌خواهد فرصتی برای میزبانی برنامه‌هایی مانند تاک شو را در اختیار کاربران قرار دهد. این ویژگی جدید از امروز منتشر می‌شود و البته کاربران باید برای دریافت آن کمی صبور باشند، چرا که احتمالا تا یک هفته آینده در اختیار تمام آن‌ها قرار می‌گیرد.

برای دسترسی به این قابلیت جدید، کاربران باید به سمت چپ سوایپ و گزینه دوربین لایو را انتخاب کنند. در ادامه باید روی آیکون Rooms ضربه بزنند و مهمانان را به آن اضافه کنند. کاربران می‌توانند با افرادی که درخواست می‌کنند لایو داشته باشند یا اینکه برای افراد موردنظرشان دعوتنامه بفرستند.

به گفته این پلتفرم، اگر برگزارکنندگان لایو یک کاربر را مسدود و بلاک کنند، این کاربر دیگر نمی‌تواند این استریم زنده را مشاهده کند. علاوه بر این، تمام قابلیت‌ها مانند گزارش و بلاک کامنت‌ها در اختیار میزبانان لایوها قرار می‌گیرد.

از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، میزان استفاده کاربران از قابلیت لایو اینستاگرام افزایش پیدا کرده و البته شاهد راه‌های جدید استفاده از آن هم بوده‌ایم. برخی دولت‌ها از این ویژگی برای انتشار اطلاعیه‌ها درباره کووید-۱۹ استفاده کرده‌اند و برخی دیگر نیز از آن برای مصاحبه با افراد مشهور بهره برده‌اند.

در طی یکسال گذشته اینستاگرام امکان مشاهده استریم‌های زنده را در نسخه وب فراهم کرده تا کاربران بتوانند آن‌ها را در نمایشگرهای بزرگتر ببینند و البته می‌توانند استریم‌ها را هم ذخیره کنند تا بیش از ۲۴ ساعت به آن‌ها دسترسی داشته باشند. اواخر سال گذشته میلادی این شبکه اجتماعی مدت زمان لایو را از ۱ ساعت به ۴ ساعت هم افزایش داد.

حالا اینستاگرام با افزودن قابلیت جدید، می‌خواهد میزان استفاده از قابلیت لایو را بیش از پیش افزایش دهد. باید منتظر ماند و دید کاربران تا چه اندازه از ویژگی Live Rooms استقبال می‌کنند.

 

برچسب ها: اینستاگرام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار