کد خبر: ۱۵۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
گروه استان‌ها ـ مرجع تقلید شیعیان گفت: امروز آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و آل سعود با همدستی یکدیگر طرح‌ها و توطئه‌های بسیاری را علیه انقلاب اسلامی تدارک می‌بینند و ما باید در برابر آن‌ها بیدار و هوشیار باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به اهمیت درختکاری و حفظ طبیعت در دین اسلام اظهار داشت: بر اساس روایت‌ها کاشت درخت و جاری کردن نهر تا زمانی که مردم از آن بهره‌مند‌می شوند برای فرد پاداش اخروی دارد.

وی بابیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی از وظایف مسئولان جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بیان کرد: امروز باید سامانه‌هایی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در برابر استکبار جهانی مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی رقم بزنیم.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: خداوند در قرآن به تهیه نیازمندی‌های دنیایی از طریق کشاورزی و دام‌پروری اشاره‌کرده است، بهترین روزی‌ها همین است که از این دو طریق به دست می‌آید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: تا زمانی که ظلم، فقر و جهل در جامعه وجود دارد نمی‌توانیم سامانه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مبتنی بر آموزه‌های اسلام شکل دهیم، باید در برابر ظلم، عدالت، و در برابر جهل نیز علم و فرهنگ و در برابر فقر رفاه ایجاد کنیم

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمت حفظ منابع طبیعی و گسترش درختکاری افزود: تشویق و فرهنگ‌سازی در جامعه برای تحقق این امر بسیار مهم است، با ساخت سامان حیات در کشور آبادانی ، رفاه و پیشرفت ایجاد می‌شود .

وی تصریح کرد: بر اساس روایات، مردم همواره به امنیت و عدالت احتیاج دارند و مسئولین نیز باید همواره در این راستا بکوشند، زیرا مردم نیازمند امنیت اعم از امنیت مالی، فکری و جانی هستند تا ازلحاظ فکری آرامش پیدا کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: امام راحل در صحیفه می‌فرماید سامانه کمونیستی یک سامانه خاص بود و سامانه کاپیتالیستی در غرب نیز یک سامانه خاص بود، اما اسلام یک سامانه خاص دارد، ما با انقلاب اسلامی سامانه کمونیستی و کاپیتالیستی را کنار زدیم و سامانه‌ای اسلامی ارائه دادیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و آل سعود با همدستی یکدیگر طرح‌ها و توطئه‌های بسیاری را علیه انقلاب اسلامی تدارک می‌بینند و ما باید در برابر آن‌ها بیدار و هوشیار باشیم.

انتهای پیام/452/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار